|
|
|
|---|---|
|
Hej hej. När jag ligger på runt 3500-4000 varv och drar fullgas så känns det som hela bakdelen dunkar, små små vibrationer. Ungefär som skeva skivor, fast när man gasar istället. Vet någon vad det kan bero på? Bytte nyligen bussningarna samt däcken är precis nybalanserade.. | |
|
det borde väl va silentbussningarna (eller vad det nu heter) har läst att det skulle blit nåt sånt då BMW CS Nr:06086 Länk |
|
| Hmm, jag skrev ju att jag bytt dem precis :) | |
|
hej tror inte att du har nåt fel. vad har du för växel i vid gaspådraget? kan hända att det spinner? |
|
|
Hallå! tvåan, och trean...sen går bilen slöare och då känns det inte lika mkt. Den känns "otight" |
|
|
oj, ursäkta! skulle tro att det är lättast att du far till nån verkstad och be dom kolla upp det där, om du nu inte har lyft och kan sånt själv... BMW CS Nr:06086 Länk |
|
| Din hardyskiva är dålig eller också är det stödlagret, byt båda. | |
|
Hardyskivan tipsade dom om mig på bes. Att den var på bommen. Vad är stödlagret? mvh Christian |
|
|
Stödlagret sitter mitt på kardanen och håller upp den i mitten så att säga...består av ett lager som sitter fastpressat på kardanen och en yttre ring med en hållare som skruvas i bilens golv, mellan lagret och den yttre ringen är det gummi, detta gummit brukar spricka när det blir gammalt (som allt gummi gör) och då ger det obalans... för att komma åt kardan och hardyskiva tar du ner avgassystemet och den skyddsplåten som sitter ovanför... för att byta stödlager behöver du plocka väck kardanen från bilen (lossa den i hardyskivan och diffen) och dela på den för att få loss lagret och sen få på det nya...innan du delar kardanen så gör ett märke på vardera del mitt för varandra, så du kan sätta ihop den på samma ställe så att säga..kardanen är nämnligen balanserad som en enhet och får du inte ihop den på samma splines som den satt i så sabbar du balanseringen, detta ger vibrationer som sliter på stödlagret i onödan...hardyskivan får du nu lätt loss genom att lossa bultarna som håller den i växellådans utgående axel... är inga svåra grejor! MVH Johan K |
|
|
Bmwfreaken: Tackar så mycket!! bra tips! Får se om jag orkar. hoppas på att ngn köper bilen innan jag får riktig ångest och tvignas åtgärda :) |
|
|
Är mellanlagret och stödlager samma sak? tänkte byta det med hittar ingen stödlager på realoem,bara lager och mellanlager. |
|
| sitter bara ett lagar på kardanen för utom hardyn längst fram vad jag har sett iaf. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.