|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag har en kasettspelare i min bil. Det är den mindre modellen alltså inte Business eller Pro. Den sitter ihop med panelen undertill (tror den heter mid) kommer att kalla den för mid i texsten i fortsättningen. Jag vet att Cd-spelaren inte sitter ihop med mid panelen. Om jag vill ha en CD-spelare måste jag då skaffa både CD- spelare och mid panel. Och kommer midpanelen att fungera i min bil? Kommer jag få fler funktioner i bilen? Typ stora färddatorn? Förmodligen så går detta att ordna på något sätt, men vad behöver man, och är det någon som gjort detta som kan ge mig råd. Tack på förhand. Bil: BMW 525TDSa 97:a Jag har stereoknappar på ratten. Jag har den mindre färddatorn, temp, genomsnitt hastighet, km kvar på tank, förbrukning per 100/km | |
|
Du säger att du ej har en business modell, men du har rattkommando.?. Jag tror att du har en business med helfront. (MODEknapp=business, TAPEknapp=reverse) Men hur som helst, det du kommer behöva är: * En cd (begangnad, sätt in köpesannons) * En lös undre panel som kallas IRIS (ser ut som den du har), eller MID. * Troligtvis behöver du även en "adapterkabel MID" (reservdelsspråk) då den nya separata, undre panelen kommer behöva en egen anslutning. * Om du väljer en MID panel, kan det behövas en kodning av denna för din bil på BMW. (det märks) Du får ej fler funktioner för färddator, dock blir interiören något modernare med en fet display (MID) än de med enklare typerna. =) Detta ämne har förklarats flertalet gånger på forumet, så om du söker lite så kommer du hitta djupare förklaringar om det jag angett. 6a - för det är du värd |
|
|
Jag skall kolla på min bil, men jag är säker på att jag har den enkla varianten, det står inte business på den i alla fall. Hur gör man ifall man vill ha den stora färddatorn? Var kopplas mid panelen in på bilen? |
|
|
MID-panelen kopplas in med en kabel som du troligtvis ej har idag, kallas "adapterkabel MID" och monteras antingen i en dosa bakom handskfacket samt i säkringsdosan, eller så skalar man några kablar bakom stereon och kopplar in den där istället. Jag vet inte hur man kan få den stora färddatorn, frågan är vilken livsavgörande funktion du vill åt där? 6a - för det är du värd |
|
|
Vet du var jag skall koppla in midsladden på stereokablarna? |
|
|
Det är väl inte samma display på stora och lilla datorn, under mätarna alltså.. eller? Min 523 har lilla datorn och där har jag bara massa lampor med olika symboler på med den lilla skärmen i mitten som visar temp, soppaåtgång etc men den nya har en betydligt större display.. T |
|
|
Nej den stora datorn har mer info under mätarna, det stämmer. Men jag finner sannolikt att man behöver något mer än bara en display för att få funktionen av stora datorn "vad den nu kan som är så viktigt". Jag har själv anslutit mid-kabeln i kamförbindningsdosa, samt säkringdosa och vet ej vilka kablar bakom stereon man kan använda. Men de har troligtvis samma färgkod som de i adapterkabeln. 6a - för det är du värd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.