AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.060

Någon som vet nått om denna 740

Sa
45
Sakarias
523i M-sport -00 Imolaröd
Bmw 740 Maxutrustad! Navi + Tv,Xenon,Obs 144.000-99

Inlaggd 5/10 På Blocket o kommer från Karlstad

Jag kan inte få in någon länk på bilen men ni gillar nog att surfa runt lite på Blocket o kolla på den!!?

Är det någon som har kollat på den eller vet lite om den? Har kollat upp den på Bmw o allt verkar stämma bra...
Länk: Länk
Sa
45
Sakarias
Man bugar sååå mycket...Bussigt..:)
Scheckheft
Hej
Nu vet jag inget om bilen men några reflektioner kring annonsen och bilderna:
- att använda begreppet maxutrustad är inget annat än trams i det här fallet. Bilen saknar en del utrustning men är ändå välutrustad.
- nedlackerade trösklar + kjolar. Varför? Från fabrik (individual?)eller genomfört i efterhand? 99 års modell hade inga lackerade trösklar med undantag för M-sportpaket. Bilen omlackerad i övrigt?
- Fälgarna är inte original (gräsliga i mitt tycke)
- Ratten ser blanksliten ut. Som med alla bilar gäller det att kontrollera historiken nogrann. Nyligen importerad
- Tips: läs Begagnatguiden om E38 modellen
- Pluskonto: M-testet
- Minuskonto: "Karlstad" samt mobilnr.

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Letar M5E34
Måste vara en person mycket ett mycket ovanligt namn. Alvarligt talat kan man inte skriva ut vad man heter, vad finns det mer att dölja?

735
scheckheft han skrev fullutrustad;-) Vilket jag iofs kan halla med om da det for oss vanliga inte saknas mycket. Nice med navi, komf stolar. Tycker inte flgarna ser sa illa ut aven om dessa passar battre pa merca och orginal ar for det mesta att foredra, men smaken ar som....

Losningen med 4 utblas ar inte direkt orginal aven om detta sakert bidrar till ett vackert ljud. Dock ser det lite "hobbex" ut om man tittar pa bilderna da halen inte ar "raka" och inte heller ser lika stora ut.

Instammer med f.o. med Scheckheft!

P.S. Kom in en e38 -99 pa borsen som sag betydligt aptitligare ut, enl min mening igar..
735
hehe simonen sag inte, men det var inte BMW eller 740 iaf ;-))
Scheckheft
Hej
735: Första meningen i annonsen: "BMW 740 IA, Maxutrustad! Navi+Tv+Fax, Superfin!" :)

Mvh
Scheckheft
Letar M5E34
735
Scheckheft: Du har ratt titta inte sa hogt upp....
Bilen är importerad i augusti och aldrig tagen i trafik i Sverige. Räkna baklänges på vad säljaren bör ha gett i Tyskland och kolla vad en motsvarande bil kostar där. Och som vanligt - kontrollera hur långt bilen hade rullat i Tyskland.
Scheckheft
Hej
Sakarias: Ett alternativ som du borde undersöka närmare är denna E38:
Länk
Kombinationen Oxfordgrön/Shadow-Line/beige klädsel/M-parallell hjul är mycket elegant.

Mvh
Scheckheft
Letar M5E34
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Den säljs väl av en av alla dessa "privatperson bilhandlare" med pengarna i fickan långt från skattemyndighetens insyn. Jag köpte min 740 av en sådan kille och det gick utmärkt, på köpet fick man lite insyn i denna spännande värld. Nattlig affär i en av stockholms norra förorter med en kille som handla med bilar, guld och ädelstenar. Yiepp, alla varningsklockor ringde men kul var det.

//Magnus

Sa
45
Sakarias
Tackar för alla svar och "Goda" råd

//Sakarias
fjamsetramsa
Bilen e ju fin...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.