|
|
|
|---|---|
|
tja jag köpte en gammal 320i 85a men tyckte den var riktigt trött och började forska i problemet.. efter att jag plockat bort lite kåpor o kylare osv så fick jag syn på att kamremmen satt slappt som fan samt att när jag tittade närmre såg jag att kamdrevet som sitter på veven satt 3 snäpp fel. jag bytte remmen och satte allt rätt och drog runt maskinen 2 varv. sedan satte jag ihop allt igen o provstartade till min förvåning gick bara motorn på 2 cylindrar vad kan va fel nu sitter ju allt rätt. kan den ha rappat? är det någon ide att spekulera i detta eller ska man börja leta efter en ny spis? tacksam för svar//emil | |
|
Kanske kanske har fått kammen 180 grader fel? Eller e jag ute och cyklar kamen går väl med halva motorvarvtalet??? |
|
|
rätt, kammen snurrar 2 varv då vevaxeln snurrar ett... 3 hack fel låter inte bra! jag fick kamremmen ett hack fel en gång på en bil jag bytte på och den gick som skit..fick höra det av en säker källa att mer än 2 hack fel på en standardmotor och det blir sallad...troligen har dina ventiler slagit i, blivit krokiga och stänger nu inte som dom ska, och du får ingen kompression i ett par cylindrar och därför går den som skit..ta ett komptest och återkom säger jag... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.