|
|
|
|---|---|
|
Jag är mycket intreserad av den här m5 an.jag har ringt tidigare ägare verkar vara ok,försäljan har berättat om bilens skick mm och svarat på alla mina frågor jag tycker det verkar vara en seriös firma.är det någon här på forumet som har varit och tittat på den? Länk mvh Roger | |
| Autosalongen är ju aukt. BMW-firma så de borde ju vara seriösa :) | |
|
Inte för att kapa tråden, jag är mer intresserad av E34 Touring bakom, den har M5 stötfångare, är det en M5 Touring-95? Eller är det en kittad vanlig? klroah; Du vet om att M5 E39:an är försäljningsuppdrag? Den står på en privatperson, jag kan inte påminna mig att jag hört något illa om Autosalongen. Mvh Stephan |
|
|
jag vet om det,dom skriver över bilen på firman vid köp.jag får mrf garanti 3mån eller 500 mil han ska ta reda på om det går att köpa en garanti försäkring eller flytta fram garantin till våren eftersom jag inte tänker kör den på vintern. mvh Roger |
|
|
Hej! Jag har kikat på den. Spontant tycker jag den ser lite sliten ut!? 6800mil verkar ha tagit hårt på den. Ang Autosalongen, verkstadsavdelningen är riktigt bra!! |
|
|
på vilket sätt ser den sliten ut? försäljan sa att den är mycket välvårdad. mvh Roger |
|
|
Nja, jag tyckte mycket i inredningen var "glansigt" om du förstår vad jag menar!? Likaså stolarna var "glansiga". Men jag var ju inte direkt spekulant på bilen, så därför har jag inte synat den med argusögat :) Jag skall snart dit för att ordna ett par saker. Jag kan kika igen, lite närmare. |
|
|
klroah: Lite Ot men !!!! Kollade på 6 st enl säljarna MTK VÄLV/FINA m5or innan jag köpte min, det där med välvårdad tar jag alltid med en nypa salt innan jag sett bilen !!! Såg bla en M5-00 med 4 olika lacknyanser som skulle väldigt fin enl sälj, suck bara att köra 40 mil hem igen osv, andra var som NPe skrev lite väl slitna i förhållande till mätarställningen. Men till slut hittade jag en som var enl mig fin dvs: orginallack, hel inredning, perfekt ifylld servicebok på aukt bmw i sve, regelbundet lackbehandlad samt få ägare samt det bästa sve-såld !!!! För dom pengarna dom begär ska bilen vara i toppskick och inte en massa skavanker, det finns som sagt många ex till salu nu och det är köparens marknad, ser ofta annonser på M5or där priset är drastiskt nedsatt typ 40 000 och mer för att dom är svåra att bli av med !!!!!!! Lycka till med bilen nu om du bestämmer dig !! Mvh Marc |
|
|
De skavanker han berättade om var 3st kanttstötta fälgar,några mycket små,typ sten skott,på huven,en liten rispa i fronten.han skulle ringa mig i morgon,jag får väl pressa han lite mera.I bland kan det kännas att man bor lite väl högt uppe typ 157 mil till bilen. mvh Roger |
|
|
Autosalongen är en väldigt seriös firma, har själv jobbat där så jag vet. |
|
|
Vet vem tidigare ägaren är... HAr nu en m6 istället... Tidigare hade han bla 330, x5 4.6Is, M3 Csl. Jag har även haft förmånen att få provköra hans 575M innan han bytte till en 360 Cab. Bilen stod tidigare på Breyton Spirit 20 tummare... Mvh Länk Länk |
|
| Bilen har jag ej sett men ang Autosalongen så finns mig veterligen inget negativt. Bra service och kunnig personal. | |
|
545 msport, vad sägs om att lägga ut lite bilder på kärran ???? ;-) Kärran Länk |
|
|
Hej han har kollat upp garantin.Svensk bilgaranti ett år den täcker rörliga delar i motor och växellåda,dock ej vanos och koppling den kostar ca.7500 kr deras garanti täcker min hem resa plus att från de att jag ställer på bilen till våren, 1 mån/50mil, lite snålt tycker jag. mvh roger |
|
|
klroah; Är det ett måste med Sv-såld? Om det inte är det finns det 3st modellår 2001 hos Tyska BMWhandlare för ungefär samma pengar med 1års garanti, finns även 00:a med Individuallack/inredning som rullat 44tkm, någon av dom hade jag personligen hellre köpt, en ytterligare fråga, varför köpa nu om M5:an kommer vara "garagequeen" över vintern? Mvh Stephan |
|
|
Komplement, en av dom Tyska faceliftbilarna, kan vara av modellår 2002, i och med att den är uttagen okt-01 Mvh Stephan |
|
| Stephan: har ingen betydelse om den är Sv-såld eller tysk.hittade en m5 a i tyskland ringde eurogarage allt var nästan klart då fick jag veta i sista stund att den var omlackad på grund av skada så jag avbröt affären. Varför köpa nu? det är för att den har den snyggaste färgen på inredningen och så har jag en j-a m5 feber. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.