|
|
|
|---|---|
|
Är det sant som det står i annonsen: "Bilen ska gå att besikta med denna motor i!". Måste väl vara omöjligt med turbon monterad, eller hur tänker han, nå´n som vet? Se:Länk If it don´t run, crome it!! | |
|
Jag har inte räknat på effekt/vridmoment, men överstiger inte ökningen 20%/10% så ska det kunna gå... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Den registrerades med den motorn i när den togs in till sverige -87 | |
|
The_one: Är det du som säljer denna bil? Vill gärna veta om den är omtypad med någon form av dispens eller om det är något som är byggt av BMW? Vet ju att BMW inte lämnar ut intyg på dylika installationer då jag själv hört efter tidigar. Maila mig gärna om du inte vill skriva här, och berätta lite mer om bilen. If it don´t run, crome it!! |
|
|
Att konvertera i efterhand lagligt i Sverige går inte som jag fattat det eftersom jag haft sådana tankar själv. Har både bil och motor... En "tysk" 635 har effekt/vrid 218/290. Denna effektsiffra gäller dock inte för de helsvenska bilarna, utan de har 204 hk. En m106 (745i) har 252/380. Oavsett svensk eller tysk så stupar det på för högt vridmoment +31%. Jag reggade in en Holländsk 635 csi -84 och blev mycket förvånad när jag senare fick papperen och effekten var angiven till 197 hk, dvs samma som de svenska 635 bilarna med 3,2 liters motor. Vet ej om SBB har gjort fel eller om det var 3,2 liters motor i Holland också....? Om den aktuella bilen i fråga registreringsbesiktigades med m106 motorn vid import till sverige så måste det väl vara ok, om det inte är så att besiktningsmannen missat konverteringen och tagit in den som en "vanlig" 635 csi? Konverteringen borde väl ha framgått i det tyska briefet om allt skulle gått rätt till? |
|
|
I mitt registreringsbevis står de på dispaner bla motor nr från denna 745 motor. Förra ägaren besiktade bilen 4 ggr utan några problem. om dom kollat motornr och liknande så tror jag inte att dom missat att de satt en turbomotor i bilen! Observera att detta va -87 vet ej om dom hade andra regler då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.