|
|
|
|---|---|
|
Hej alla trimmare. jag behöver hjälp med tips var jag kan få en topp till en m20b25 portad. Nån som kan hjälpa till?? helst i norra Sverige. tacksam för alla tips. | |
|
Skicka den till Bäckis på PPF ( Länk )! Avesta är ju i princip Norra Sverige! =) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Känner till en kille i nedansjö som kanske kan..Jag kan kolla upp ifall han är intresserad av att porta. Egentligen så trimmar han skotrar, men som jag fattade det så var han lika bra på bilar... | |
|
Inte norra Sverige, men en ruggigt duktig kille.... Länk |
|
|
Mattias735ia. Kom gärna tillbaka med info om killen i Nedansjö, det vore ju kanon, ligger ju bara utanför stan.... |
|
| Jag kan ta på mig att porta den toppen, även svetsning av vattenkanaler går att fixa... | |
|
Pitebo Du verkar vara en riktig hyvens prick på sånt här du omnämner! Du hänger inte på Raceplats eller RIN? - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Pitebo: Delar du med dig vad det ska för något tillsatsmaterial när du svetsar eller är det bara att prova sig fram? För det är ju ett väldigt hemlighetsmakeri runt det här...... | |
| erikk: Tillstatsmaterialet kallas svetstråd :P | |
|
Pitebo: Hur mycket vill du ha för att porta en topp? Jag bor själv i Gällivare, och då är nog du närmast om jag vill ha en portad topp, om du nu har lust till det :P |
|
|
Westboms Mekaniska i Luleå sägs också utföra sånt här... Har hört priser på 400-600:- för klyvning/balansering av skoterbotten. |
|
| Synthetic: Beror på vad det är för en topp och om den skall flödesmätas före och efter.... återkom via mail om du behöver få nån topp fixad... | |
| Pitebo: You got mail | |
zemren |
Pitebo: så du kan svetsa toppen så de blir lika bra som om PPF skulle göra de? ///zemrén |
| Han kanske gör det bättre eller minst lika bra.... | |
|
JTP: Det heter tillsatsmaterialnär man tiggar, för jag antar att han gör det. Man det går väl även med en pulsmig men den är ju ganska så mycket dyrare... Pitebo: Ville du inte dela med dig? Annars blir det väl bara att prova sig fram..... har nämligen en kompis som jag skulle svetsa åt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.