AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
666

325 -88 går dåligt då den blir varm

fl
168
flp
325ik -88
Hejsan. min bil dog i lördags. testade lite av varje fast tillslut böt jag soppapump, då gick den igång fast gick inte så bra (hade harvat rätt länge utan att den startat, så det kan vara det) iallfall så for jag och köpte nytt bensinfilter och rengjorde kontakterna i fördelarlocket. Då jag startade den gick den bra. jämn tomgång och bra gassvar osv. Men så fort bilen blir varm börjar den vandra på tomgång och går lurvigt då man försöker varva den. jag provade dra ur kontakten till lmm men det gjorde ingen skillnad. ska det vara så? vad kan det annars vara för fel?

Tacksam för svar

MVH Micke
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Luftläcka?
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Kom ju på att ja hade samma då ja hade ny gjort en motortvätt på min, de höll i sig i kanske två veckor innan ja hitta felet, rengjorde tomgångs motorn, blåste ur den rejält med högtryckarn sen gick den som en klocka igen.

MvH Björn
fl
168
flp
325ik -88
Ska ut på ett tag. väntar på en kompis som ska komma förbi så jag kan låna hans lmm. ska passa på att kolla gummit mellan lmm och insug då jag lika har lös allt.

kan verkligen tomgångsmotorn göra någon skillnad då bilen inte går på tomgång?

Tar gjärna emot mer tips

MVH Micke
fl
168
flp
325ik -88
har provat med en annan lmm. kollat efter sprickor mellan lmm och insuget. bytt tempgivare till sprutet. ingen skillnad än så länge. ska prova byta lambdasond och tändkablar och stift nu. snälla kom med mer förslag!

MVH Micke
NF
440
NFd
325im -87
Kanske något problem med kallstartspridaren eller termotidgivaren som ger extra bränsle även när motorn är varm, om du nu har sådana på -88an?

Tomgångsmotorn påverkar inte motorn mellan halv och fullgas.

Nisse
Hälge
Låter som att lamdasonden gett upp...1500pix för en ny fräsch Bosch hos Mekonomen. (Dra ej fast den nya för hårt)
fl
168
flp
325ik -88
nu går den klockrent! jag böt först stift. sen kom spiiidfriik förbi med lamba, tändspole, fördelarlock, rotor. vi böt de enkla först. dvs lambda och tändspole. var ut och körde en sväng och den fick för sig att gå dåligt lite till och från. då vi väl böt fördelarlock, rotor och tändkablar gick den klockrent. ena fästet till fördelarlocket hade gått av helt. (då jag kollade förut så var det mörkt och kallt, så jag missade förmodligen en spricka eller dylikt)

ifallfall så går den som en klocka igen. så imorn beställer jag rotor, fördelarlock och soppapump eftersom allt är lånat hittils. väntar med tändkablar eftersom de går på ca 2000kr.

får iallfall tacka för alla tips och danne som hjälpt mig skruva.

MVH Micke
fl
168
flp
325ik -88
Dagen ninnan jag fick rotor, fördelarlock och bensinpump så började den gå dåligt igen! :( tänkte att de kunde vara någon av de som gjorde det igen, så igår böt delarna. Det blev ingen skillnad. Igår gick den bra på tomgång, men ibland då man skulle varva upp den så vägrade den. Lät ungefär som en popcorn maskin då man var och körde. vad ska jag prova byta?? snälla kom med tips, håller på att bli tokig.

MVH Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.