|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
får du inte loss de andra listerna då??? |
|
Jag tittade lite granna på dom andra samtidigt som jag gjorde dörrpanelerna (vilka bara är att dra loss). Sen dess har jag fått bra svar här + att jag fixat en sprängbild på intrumentpanelen. Så nu ska det nog gå bra, förutom panelerna där ask-koppen sitter för dom ska tydligen vara halvt omöjliga att få bort. Men vi får se. |
|
fjamsetramsa |
Var bor du?? ja ska fixa de på 5 min... |
|
Haha, Falköping. En bra bit från Malmö =) |
|
|
Sådär. Efter många om och men så är mina träpaneler färdiglackade och på plats i min BMW. Först nu när jag kollade igenom korten så såg jag vilken skillnad det faktiskt blev, så det var definetivt värt besväret. Började med att slipa med 120-sandpapper Efter det lackade jag. Jag använde mig utav en högblank båtlack. Mellan strykningarna slipade jag med svinto för att få bort ojämnheter då ytan reser sig något efter grundstrykningen. Sedan drog jag på lacken en andra gång. Klart! Jag tog bort alla lister utom dom på mittkonsolen och den vid tändningslåset. Var för bökigt, men det blev bra ändå! Det verkar inte kunna gå att ladda upp bilderna här, så jag får väl göra länkar av allihop istället då...*phu* Original: Länk Länk Demontering: Länk Länk Länk Slipning/lackning: Länk Länk Klart!: Länk Länk Länk Mvh Andreas |
|
fjamsetramsa |
Fin fina lister men du kan ju gott byta ut din snikdator mot den stora.... |
|
Haha, va fan. Jag har haft bilen i några veckor =) Hur byter man ut den? Förmodar att det är svårare än att skruva bort träpanelerna vilket jag tyckte var krångligt. |
|
fjamsetramsa |
sitter en liten spak till höger om du tar ut radion..bara ploppa ut o ploppa i en ny... |
fjamsetramsa |
Du har mail.... |
|
fjamsetramsa:hehe sälja sälja sälja!! |
|
|
CooRe:skitfint det där!!!vad heter lacken? |
|
|
Bosteth: Jag är inte hemma just nu, men om jag tittar på bilderna kan man ju se att lacken heter International Schooner och den är högblank. "Ferissa". Köpt på Färgtema. Ganska så dyr, men det var det ju värt =) Mvh Andreas |
|
|
Ok,ska kika efter den jag med så blir det samma operation för min del sedan:) Mvh Andreas |
|
| fjamsetramsa: jag mailade dej tillbaka, men det kunde inte levereras såg jag nu....hmm? | |
|
Vilket lyft! Mycket vackert! Jag ska lacka om mina när jag får hem bilen, inkl. "plattan" vid växelväljaren. Med vänlig hälsning Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.