|
|
|
|---|---|
|
Va i ¤#"!!½½ kan det vara? Jag har ju bytt fläktmotor för 2månader sedan??? Jag vet att fläkten kan leva sitt eget liv när motorn (fläktsteget)går sönder, men har någon upplevt att panelen slocknar? Displayen är död och inga av knapparna lyser grönt när jag trycker på dem, endast den röda bakgrundsbelysningen. Finns det någon säkring som kan ha gått, men då borde inte bakgrundsbelysningen lysa. Kan det glappa så att fläkte kajkar ur? Tacksam för svar Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. | |
| Finns en tråd på 3-serie forumet som tar upp "AC-strul" det är förmodligen styrenheten i kliman som gett upp. kostar cirkus gurkus 3000 att få bytt. | |
|
Ja det ser ut som om jag har samma problem. Jag tycker dock att man borde kunna hitta felet själv, kan det inte vara glappkontakt? Hasso> Har inte du några tipps, du verkar vara en hejare på sånna saker :) Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rakt av så kan jag tycka att det luktar glappkontakt, men eftersom jag inte har kollat nått och min funkar bra, kanske beroende på att den står inställd på 22 grader med fläkten i mittläge och får sköta sig helt automatisk dvs inget knappande i onödan.så harjag för närvarande inget att komma med, är det bara klimapanelen som slocknad?? dvs den längst ner?? Förresten är det sovdags nu!! Får väl titta lite om det finns nåt i kopplingsschemat att utröna,jag föruttsätter att det inte händer nåt när du trycker på knapparna utan både belysning och funktionen är väck.Inget kontaktstycke som hoppat isär?? MVH Hasso |
|
Hej Hasso, japp börjar bli sent men vad gör man när det krisar :) Ja det är bare den längst ner och det är bara det röda i knapparna som lyser. Funktionerna och displayen är döda (lyser inte grönt när jag trycker på knapparna). Jag tyckte mig se att displayen blinkade till så jag tog ur enheten och kopplade där efter in den igen utan resultat :( Tacksam om du kunde klura lite med hjälp av schemat. Du har rätt i att det är sovdags nu:) Ps. det tog inte långtid innan du svarade, vi några som som bor på det här forumet :) Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo jag har märkt det, nu blir det 1001 inlägget Kolla av säkring nr 20 8 Ampere har nått med värme.klima,tilluft ( var ju tvungen att kolla lite) får väl plocka med boken till jobbet. MVH Hasso |
|
ja jag såg precis det 1001!!!!!! Ska kolla säkingen när det blir ljust ute. Tack Hasso. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
Ingo: Hur går det???? MVH Hasso med 01-optik-9,5 |
|
Sorry att jag inte svarat på ett tag. Jag har haft så mycket på jobbet :( Eftersom min kupéfläkt inte fungerade så tog det 3 min innan bilen hade immat igen så jag har åkt i en 9-5:a under en vecka. Inte helt fel, full utrustad och Speedpartrs steg 3. Den går som ett skållat troll :) Undertiden så skaffade jag en "ny" AC panel från en -99:a. Nu börjar det "roliga" :( Jag åkte till Bmw i måndags morgon för att få panelen igenkänd av bilen (så fick jag det förklart för mig) det skulle kosta 400:-. Jag tog en kaffe och väntade på att de skulle bli klara, 5min senare var de klara och sa att de hade kodat om nycklarna i mjukvaran. Jag betalade, tog bilen och körde max 10m när jag upptäckte att panelen inte reagerade på knapptrykningarna. Jag backar tillbaks bilen och kliver in ännu en gång och frågar varför de inte kollar att det funkar innan de lämnar ut bilen? Jag får till svars att de behöver titta på bilen igen och jag frågar om en lånebil eftersom det här är 8.00 och jag har inte tänkt att gå till jobbet. Jag får tillsvars att alla lånebilar är utlånade. Jag åker därifrån med övernenskommelsen att jag kommer tillbaks i morgon, en kompis ställde upp och skjutsa mig. Tisdag morgon lämnar jag bilen och åker till jobbet och väntar på att de ska ringa, kl. 12.00 ringer de och säger att de inte vet vad felet är och att jag kan hämta bilen. Jag tycker det är konstigt att de inte kan lokalisera felet, så jag ringer till Bmw Stockholm som på 30sec. knappande på datorn och talade om för mig att det inte funkar med -99:ans panel. Det ska vara från 96- till sep. -98 (ny mjukvara). När jag kommer till min Bmw handlare så vill de ha ytterligare 500kronor för att de har kollat på bilen. Jag påpekade att "inte nog med att ni har tagit 400kr. för något jag inte fått (kodning) så vill ni har 500 för något ni inte hittat???" 900 kronor för ingenting!!! När jag påpekade att det tog mig 30sec. att få reda på vad felet var så svarade han att de inte kan veta allt!!!! Är ni ÄR IN AUKTORISERADE BMW HANDLARE ELLER sa jag mycket högt. Tillråga på allt så vill de ha ytterligare 400 för att koda in den nya AC panelen som jag måste skaffa fram snarast, för att jag ska kunna använda bilen. Så kontentan är att jag ska betala 1300 för att få EN AC panel inkodad. Åkte därifrån utan att betala eftersom jag inte hade några pengar på mig (ska dit idag och betala). Ringde upp ännu en Bmw handlare och förklarade hela situationen och får reda på att han bara tar 200 för kodningar, dock inte för AC panelen för den ska inte behövas kodas om det är mellan -96 - sep. -98!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De andra panlelerna som är nyare passar inte i huvudtaget DET FINNS INGA NYKLAR! Han sa att jag först ska testa att sätta dit en sådan, innan jag åker till min FÖREDETTA Bmw handlare och skriker, men han sa att han är 99,9% säker. Om det nu är så som han säger (min NYA Bmw handlare 4mil bort men det kvittar man åker ju världens skönaste bil :) så har de tagit in bilen utan att änns försökt att koda om, eftersom det inte finns några NYCKLAR! OCH DÅ JÄVLAR KOMMER DET ATT BLI LIVAT DÄR. De var väl medvetna om att det var en panel från en -99:a Min nya Bmw handlare sa också att de aldrig hade tagit betalt för något de inte fixat. Jag återkommer med mer från denna såpa när jag har varit där.... Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Lycka till Ingo! Undrar om bilen står kvar och du måste betala för att få ut den från din f d BMW handlare? Prata med konsumentombudsmannen och se vad du får för råd. Mvh /NP |
|
Det låter som du besökt Carlssonbil i Örebro de har inte heller koll på nått. Du får väl lägga in dig på kliniken för att få bort utslagen efter saab användandet:) MVH Hasso |
|
NP> Jag tog med mig bilen utan att betala :) Hasso> Nej det var en annan inkopetent firma i Uppsala. Du vet, jag har ju haft Sa*host*ab så jag e immun, fast det kliar lite :) Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.