|
|
|
|---|---|
|
Tjena Nu vill jag bara ha seriösa svar, inga jag tror osv. * Passar E46 M3 bromsarna (skivor och ok) på Z3M coupen? Om ej, hur mycket/vad måste man bygga om? * Någon som monterat ett väghållnings kitt, dämpare och fjädrar osv och är nöjd, fått bättre väghållning på sin Z3M Coupe? Vilket fabrikat. Då det inte går att ställa vinkeln på bakvagnen så undrar jag om man kan sänka och få bra väghållning. * Någon som vet om Ferrita byggt ett avgassystem till en Z3M coupe, hur lät det, gav det någon effekt, blev det lättare än original? * Någon som har stolar och ratt till E46 M3 CSL till salu? * Vart kan man köpa röda original säkerhetsbälten? * Någon som har erfarenhet av G-Power och deras kompressorer på S52 motorn? * Någon som känner en sponsor som vill hjälpa mig bygga min bil? Z3MPOWER | |
|
Ferritta har avgassystem till Z3M |
|
|
avd tips: Det sitter s50b32 i din bil... Z MMM Coupe |
|
|
Z3mpower: Tag kontakt med Emm på forumet han har vetskapen kring då han inte för så länge sen byggde om sin bil med liknande ombyggnationer som du har tänkt. Lycka Till |
|
| PRata även med Manuel | |
|
Tack för de svar jag fått, men det var några till som än är obesvarade. Z3MPOWER |
|
modano |
* bromsarna från M3 E46 passar ej rakt av på M-coupe. Modifiera spindlarna eller ilverka adapter så går det fint * konstigt fråga; givetvis får du bättre väghållning med annorlunda chassikit. * Ferrita bygger väl på beställning? Ring dom! * om någon har ratt o stolar från CSL? troligtvis inte... * röda originalbälten kan du inte köpa, finns liksom inte... * kontakte G-Power för refernskunder ? * sponsor? det vill vi alla ha... Inte ens när det gäller tävlingssammanhang är det lätt med sponsorer... jag vet... |
|
Richard: Jag har mer info kring G-Power och den kompletta prislistan för deras alla grejer till Z3M. Rakt av kan jag säga att kompressor kitten är dyra; - Evo I 385hk (430Nm) €9.783,- - Evo II 476hk (500Nm) €20.310,- - Evo III 525hk (600Nm) €28.650,- Till detta kommer också montering där jag har för mig att Evo III kostar nästan €5.000,- att montera... De har dock en hel del annat godis och om min ekonomi går ihop så är en tur ner till Brunsbüttel planerad till senvåren/sommaren. Hör av dig på 08-41009782 så kan vi disk G-Power. Just nu håller lackverkstan på att lacka och montera Body-kittet. Strong Struts Body-brace och Rear-strut är också beställda för att styva upp bilen. /Caspar |
|
|
Caspar. F*N det låter kul (med resa till G-Power). HMM! vad har du köpt för body kit!? Vad kostade struttaren! Bor du kvar i närheten, i så fall var är bilen? Har varit ute och gått en hel del med vår dotter (4 mån) i barnvagn, men har inte sett din bil. MVH Richard |
|
|
Richard: Jag bor en liten bit bort nu fast inte långt, i Eneby närmare bestämt. Bilen har dock varit hos plastikkirurgen en månad och blev hämtad först i fredags. Lite bilder och sånt hittar du i tråden på Zätaforum.se Länk Det finns både bilder på det olackade kittet liksom det lackade. Kom gärna förbi om Du vill se det live, ring på 073-312 10 17. Skall Du med till Brunsbüttel?? |
|
|
Missade frågon om priset på struttsen från Strong-Strut. Fraktkostnad tillkommer men är inte så farlig. Länk Front Strong-Strut "CL" (1,9kg) $385,- Body Brace $399,- Rear Strong-Strut $340,- Aero-Duct $85,- Fronten blev klart mer vridstyv och ger säkert samma effekt på Coupen, men de andra kanske inte hjälper lika mycket på en Coupe som på en Roadster eftersom den redan är styvare baktill. |
|
|
F*N Caspar nu blir jag avundsjuk, din bil är ju grym! Allt precis lagom stylat, inte stort och vräkigt men ändå synbart. Får man fråga vad G-power kittet gick på eller ska jag kanske ringa dig. Z3MPOWER |
|
|
Richard (z3mpower): Tack. finns lite bilder på inredningen också i en annan tråd Länk G-Powers priser hittar du under denna länk Länk men Du får gärna slå en pling (08-4100 9782) eller komma förbi för att kolla live, det är ju bara 2km från dig. Har precis beställt lite mer från G-Power; coilovers, kränghämmare och spacers till mig samt diffusors & luftfilter till Andersson_CSI. /Caspar |
|
|
Förresten, glöm inte att det tillkommer moms (16%), frakt samt lack och montering på G-Powers priser. /Caspar |
|
|
z3mpower -> Hur har det gått med planerna? Vilka blir verklighet i vinter? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Röda orginalbälten fanns åtminstonde till vissa specialmodeller av M bilar. Har sett några E30 M3 Evolution med dessa bälten och även en E39 M5 som var till salu här på Autopower förra veckan. /Fredrik |
|
|
NJa planer är alltid planer och livet ett annat. Men framspoilern (MH-GTR) ska på till våren, med nytt galler och lite roliga kylkanaler hit och dit. (ett par nya trösklar skulle ju då passa fint). Sedan tänkta jag nog byta ut bussningarna runt om till Powerflex eller liknande + ev krängningshämmare. Bromsarna fram byts ev. ut mot polarens E46 M3 dito om jag hittar på något bra sätt att montera dem. (Han ska få av dem från sin bil först!) Sen får vi se. Barn/babysar slukar massor av pengar när man har gemensam ekonomi, pappas bil är inte lika prioriterad av mamma då. Jag är dock jäkligt sugen på en sänkning och en ACS/G-Power bakvinge. Motorn kommer jag i alla fall låta vara orörd, och ev. låta bilen gå på bantningskur istället. Men nu är vi tillbaka på planer igen. * Race stolar * kolfiber huv Jo de där röda bältena har jag hört ska finnas någonstans originel. Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.