AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.095

fukt under sätet

beemer_87
upptäckte idag när jag tog bort baksätet att det var en väldans massa fukt, och själva skumgummit i sätet var dyngsyrt nästan, fick trycka med en handduk massa gånger för att få ur det mesta, sen har jag ställt in sätet i hallen mot ett element.
Hittade även en mindre sjö i reservhjulsbaljan.. har kollat efter hål men inte hittat nåt.. det är rost lite varstans men bara ytrost i baljan.
Känns lite meningslöst o försöka torka upp när det ändå kommer tillbaka.. nån som har nåt tips på vart det kommer ifrån ?
Är det kondens kanske ? har inte hitta tnågon fukt i själva bakluckan nånstans, har heller ingen fukt i kupen under tex mattor oså.
Är helt ny i "bilvärlden" så behöver hjälp från alla er kunniga :)

/nicke
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Kondens bildar inga pölar... troligtvis har du ett läckage någonstans

Kolla bakljusglasen efter små sprickor, kan även läcka mellan glas och kaross. Känn på mattorna i skuffen för att känn från vilket område vattnet kommer.

Andra tips är listen runt skuffluckan, brakrutan. Har du taklucka så brukar det finnas avrinningar som går ner genom golvet i framkant av bagagen, vet inte hur det ser ut på bmw men dessa kan ju ha släppt och leder vattnet fel

Lycka till!
jag har samma problem i min, en e30 325 med taklucka... än så länge har jag bara lokaliserat läkaget till listen runt takluckan. den listen ska bytas, sen får jag vänta till våren och se om det blev tätt...annars vet jag inte vad jag ska leta efter :S

BMW CS Nr:06086
Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det hjälper inte att byta listen runt takluckan eftersom den inte skall var helt tät. Det finns dräneringshål i hörnen på luckan med slangar ner genom takstolparna. Om dessa är täta får du istället vattnet på oönskade ställen.
Blås ur dräneringarna med tryckluft!

För Nicke tror jag mest på läckage i bakrutan.

/Mats
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
I hörnen, i taket under luckan, sitter givetvis dräneringshålen.
Bo
152
Bolero
320I 84
mitt kom ifrån högerbaklampa (Sett bakifrån)

Smetar på massa silikone.

Mvh // rasmus

Bo
152
Bolero
320I 84
Nicke.

Nu kom jag på, jag hade exakt samma problemsom dig.

Jag hade ett litet puttigt hål i innerskärmen högerbak (sett bakifrån)

Prova slita ut mattorna i bagaget och leta efter rost fläckar, där efter konstatera om där är hål (en person kan ligga i bagaget med ficklampa och lysa för att hitta läckaget. Beroende på hur kraftigt det är.

Säg till om du ej hittade det.

mvh // Rasmus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.