|
|
|
|---|---|
sise |
tjenare tänkte fråga er experter vad man bör tänka på vid ett ev köp av en e34 M5 års 90-92 3,8 ? finns de något speciellt som man bör kolla på bilar utan historik ,servise o allmänt skick , missljud mm? en kompis som älskat volvo hela livet har bestämmt sej för en sådan o vi ska iväg o "handla" i helgen o kan därför intre mkt om Bmw\M vilket pris är rimmligt ?`ska inte vara i toppskick utan en för lite mindre peng. någon som kanske har en bil till salu? |
Scheckheft |
Hej Mycket info här: Länk Mvh Scheckheft E9:Länk Letar M5E34 |
|
Länk Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Bara för att förtydliga: M5 3,8 finns endast i -92 och uppåt (alltså inte 90-91). //Schnitzer |
|
| en kompis har en ring honom på 0737-778229 Topplocksrenoverad å lite annat för 14 förra året å 9000 i bussningar i år samt H & R Sänkningssats m.m m.m nya däck å allt en 3.6 90 finns i GBG å en annan kompis har en nylackad skitfräsch 3.8 nyligen helrenoverad å ägd av pedantisk kille han begär 65 papp | |
sise |
ska be kompisen ringa honom i veckan , har du någon länk med bilder på bilen? |
fjamsetramsa |
köp inget nylackat eller renoverat..köp med 3.8...räkna med minst 80 papp..vänta tills ngt intressant dyker upp.. |
|
Fjamsetramsa: "köp inget nylackat eller renoverat"...Hur resonerar du då? Skulle personligen välja en "renoverad" bil där exempelvis slitdelar som koppling,bussningar mm är bytta...Sen håller jag med om att det är att föredra en "orörd" motor,alternativt en seriöst helrenoverad motor men en sådan renovering landar på ledigt över 80", o de flesta renoverar knappast motorn för en sådan summa... Nylackat behöver inte vara negativt, men visst kan det vara gjort för att dölja eventuella skador.Men om bilen är omlackad för några år sen (minst 2) o ingen rost har dykt upp eller så så kan man utgå från att jobbet är seriöst...Om man har rent mjöl i påsen så brukar man desutom dokumentera bilen innan omlack så man kan "bevisa" att omlack ej skedde i samband med krockskada utan endast av estetiska skäl... Tycker dock att 65" för en HELRENOVERAD o nylackad bil låter väldigt billigt... |
|
fjamsetramsa |
nej nej...ska man göra så pass stor investering är det väl bättre att spara några slantar till...15-20 tusen o köpa ngt körfärdigt utan överaskningar...det finns många bilar till salu så det måste ju va bättre o köpa ngt som inte är omlackat o med motor som gått max 17-18tusen mil... |
fjamsetramsa |
är en bil normalskött så behöver den aldrig lackas om.... |
|
Nja...överraskningar får man nog räkna med (förr eller senare, tänker exempelvis på kopplingsbyte) oavsett inköpspris...Man vet ALDRIG vad en bil varit med om tidigare oavsett service-historik (tänker mer på hur den varit körd, missade växlingar osv...) Håller INTE med om att en normalkött bil ej behöver lackas om, det beror precis på vilka krav man har på lacken/estetiken...Visst om man accepterar lite mindre repor ett o annat dörrupplsag som de oftast finns på en ca 10år gammal bil så behöver man inte lacka om...Men om man däremot anser att en M5 skall vara befriad från dörruppslag, mindre repor mm ja då finns det egentligen inte så mycket mer att göra än o lacka om... Visst finns det undantag där 10-12 år gamla bilar har i det närmsta perfekt lack utan stenskott/dörruppslag mm men de är inte vanliga dirket... Som sagt var o en har sin definition av vad som är "toppskick"..min är en HELT felfri bil där minsta lilla belysning i bilen funkar, INGET som krånglar,inga läckage what-so-ever-of any-kind,absolut inga repor eller liknande...med andra ord jag har en liten bit kvar till toppskick på min bil(bakre fönsterhissknapparnas diod defekt,elrollo som låter lite,ej 100% tät oljetrågspackning).Allt detta skall vara åtgärdat till våren dock,men ja hittar säkert nåt mer o "laga" så petig som jag kan vara ibland:-) |
|
fjamsetramsa |
håller ju med dej..minsta lilla grej som inte funkar får man tuppjuck på ...därför menar jag att man ska lägga till lite extra pengar o köpa en bil av en likasinnad..en som är rädd om sina grejor...det finns fina bilar om man letar... |
|
Precis...Problemet är att de som köper M5 är oftast inte villiga att betala mer för en bil i "toppskick" utan de vill ge samma summa som för billigaste liknande bil på blocket....Svårt o motivera ev. köpare att betala 20-30" extra vågar jag påstå... |
|
| Inte när bilen stått på Service blev vandaliserad å han är grymt pedant så kika på 3.8 an då Importerad redan 1998 4 ägare sen dess känner ändå dom 2 sista å han har ägt bilen sen 5 å ett halvt år | |
| ring honom med 3.8:an på 0739-600095 å tyvärr är detta hans sista pris jag uppgett så prutmån finns ej | |
sise |
tjena vi har provat o ringt men kommer inte fram " verkar avstängt" ringer imorgon bitti igen |
| Ok skaffar fram hans nr hem fall ni är säkra på att ni inte kan nå honom | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.