|
|
|
|---|---|
|
Hej!! jag tänkte trimma min 325a genom att byta till trim kam plan å porta toppen mm nån som vet nått företag som gör sånt här å vad det kommer att kosta vill helst inte lägga ner mer än 10 000kr på detta ???? Mvh Erik Turbo Killer | |
sise |
tror inte du kommer så långt på 10 000kr på sugtrimm kommer betydligt längre på turbo ,, men de var inte frågan |
|
Här får du en handlingsplan alá 10.000 kr Trimmkam 284 graders Dr Schrick 2700 kr ( på Koed ) LMM och spridare från 535 ( max 1000 kr ) Sebring extraktorgrenrör ( 3600 kr på Koed ) Det blir bara 7300 kr, men så ska du passa på och byta vippor och fjädrar etc...så närmar du dig nog omkring 10.000 kr. Lägg sedan till en rejäl mappning av detta så kommer du säkert få rätt bra flås i din M20..... |
|
|
Bistec det låter ju rätt bra!! vet du hur många hk det ger ca?? Turbo Killer |
|
| Är ju alltid jättesvårt att säga, men upp emot 200 hk efter en bra mappning borde ju inte vara omöjligt.... | |
svintoleffe |
Man har nog snarare klivit över 200 sträcket där, utan problem skulle jag tro. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Leffe, vad skulle du sia om effekten på min nya motor: Totalt genovrenoverat block och topp inkl portning, 288 graders Dr Skräck kam ! Smidda högkompretionskolvar ( JE ), LMM och spridare från 535, extraktorgrenrör och racekat samt en rejäl mappning...!? Vem mappar BMW bra till bäst pris i Sverige...!? |
|
svintoleffe |
Något runt en 230-250 skulle jag nog tro. utan problem. Beror på vad du har för komp, samt hur portad den är. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Absolut optimerat portad och 11.1 i komp... Jag trodde knappt det skulle ge 230 hk, trodde nog att insuget skulle utgöra för mycket begränsning...!? |
|
svintoleffe |
Njae insugget gör nog inte så stor försämring, men tanke på att man kör turbo oså en 500 hk i dom.=)) Så det är nog bra utformat= Kan även göras bättre. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
På tal om insuget, tänk på att när du kör turbo så tvingar den ju in luften, en sugmotor suger ju in den. Så det kan nog vara idé att porta den skulle jag tro. //BMW-Kimmo |
|
svintoleffe |
Det dom oftast gör o blästar insugget vet jag, så det blir blank polerat. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
ja det blir ju iaf finare, men jag lackade mitt svart. //BMW-Kimmo |
|
|
Hartge och AC uppgav på sin tid en lätt trim till 325 som beskrivs först till 190 Hk. När det gäller högre effekterna så använde dom 2,7 L och dom uppgavs till 220 Hk Läs mer här Länk Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
Ja det kan nog stämma, har gjort mindre ingrepp med min och bänkat den till 180hk och 227Nm, trimet är igentligen att kamen är slut och annan utväxling på bakaxlen. //BMW-Kimmo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.