|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har ingen M3:a men en C32:a med ESP, den går som tåget. körde på snö i förrgår med sommardäcken i 16 mil utan problem. Dock är det ju automat i den och det kan ju vara en fördel på vintern |
|
|
Jag körde min förra 318is under en vinter och det slet såpass mycket på bilen att jag bestämde mig för att aldrig mer vinterköra en bil jag är rädd om. M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk |
|
|
Crisse: OT. snygg "höst" bild :) Micke K. Länk |
|
|
Självklart går det, andra vintern nu. Riktigt roligt. Skoj att sladda med, skoj att chocka vanligtfolk genom att åka M3 med 18tummare på vintern och riktigt skoj att höra reaktionerna från tokvägrarna/fantasterna :) Det smärtar på vintern oavsett vad man har för bil, M3:an vet man var man har och man vet att den fungerar. Kräver lätt fot, är trots allt lite overkill med närmare 300hk när det är halt. Men bensin räkningen blir riktigt låg när man har ägg under pedalen;) |
|
|
b97_knl: Hehe tackar =) M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk |
|
|
Jag körde med min gamla 3.0 på vintern för några år sedan och det är ju ingen höjdare med friktions däck 215 bredd runt om när det är halt ute sen alla små pucklar som bildas av snö och is är inte heller trevliga att köra över för att inte tala om allt väg salt och vad det gör för bilen, sen känns det inte heller särskillt bra när man öppnar dörren och rutan åker ner lite har frusit fast så det verkligen knakar i dörren. /// mstrutsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.