AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

18´ fälgar till bmw e46 till en e36

Ti
11
Titanen
323i coupe -98
Kan man ha ett par 18´ fälgar e46 till en e36. i så fall hur gör man? måste nått bytas. jag e sugen på
passar rakt av med reservation för däcksbredd då e36 har mindre hjulhus än E46. Är det en Bmw orginalfälg?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ja, det kan du. Antingen får du köra originalframfälgar både fram och bak eller kopior/replikor runt om. Bakfälgarna från original M3 E46 har fel inpressning.
Ti
11
Titanen
323i coupe -98
hej ja det e ett par m3 fälgar som hör till en e46 jag vill ha på min e36.
skulel det gå? skulle det se konstigt ut, eller kan man lösa det snyggt?
Är det M3E46 orginalfälg passar den inte bak. ET27 eller liknande är på tok för lågt. Runt ET 40-50 skall E36/E46 fälgar ligga.

Länk
ET 26 var de visst. Men de spelar mindre roll. Passar iaf inte.

Länk
No
14
Nox
325i -92
M3 -93
Alltså vad innebär den lägre ET:n då? Blir fälgen för långt in eller för långt ut med för ET27?

//Mackan
För långt ut. ET27 mot jämfört med t.ex. ET47 är 20mm längre ut. Dessutom är de 9 tum breda. Kommer mao ta i skärmkanterna bak. Framfälgarna är 8x18"(eller 19) ET47 vilket passar.
Mina E36-fälgar har ET 35.

///Micke
Min cabrio → Länk
No
14
Nox
325i -92
M3 -93
Någon som har koll ifall det finns utrymme att svarva av 10-20mm på fälgcentrumet på en m3 evolution bakfälg?
Med bibehållen hållbarhet alltså..
Tänkte om det är exakt lika som en framfälg fast med en "ingjuten" spacer, alltså lite tjockare centrum in emot skivan, som går att svarva bort..

Dödsdömt?

//Mackan
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Räkna med att det går att ta av MAX 5mm av godset i fälgen!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.