|
|
|
|---|---|
|
Hej Vi har bytat från 16tums till 18 på våran 740-98. Men nu tycker jag att den rycker lite konstigt ibland, har även växlat lite skumt, inte alls ofta men ändå.Hjulen hadde suttit på en 740-01 och det är orginal fälgar och däcks dimmension. 255-45-18 och 235-50-18 Någon som vet om det gör någott att byta... | |
| Ingen som vet? | |
|
Fel på automatlådan kanske? Hur långt har hon rullat? BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
Paap Reeder |
.. rullomkretsen får bara skilja MAX 5%? gissar jag. I a f inte 10%. Du kan gå in på lathunden och kolla detta. MVH /// Paap R |
|
den gick felfritt innan bytet. 15 000 mil |
|
| 5% stämmer, men min skiljer 5,9% med 20" hjulen och det funkar kanon. Visserligen mycket äldre bil men ändå. | |
|
carlsson86: Bilen kan ju aldrig rycka i transmissionen, så länge Du inte har olika rullomkrets bak, så att ASC:n tror att den måste ingripa... Jag tror inte alls på hjulen. Du har fått nåt annat fel på bilen, helt klart. Kanske en ASC-givare som är på väg att ge upp, alt. en krans. Kanske det är ASC-givaren till motorstyrningen? Beter sig bilen likadant om Du slår av det systemet? Gör den det, så kan det vara allt från automatlåda/styrningen till densamma, luftmängdmätaren, tändsystemet, ja vad som helst.... Låt koppla upp bilen, o läs av om det finns nåt som felar! Lycka till, o hoppas det ordnar sig :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Ja jo men det konstiga är att den gick perfekt med 16 tummarna... | |
|
Det är ABSOLUT INTE HJULEN! Jag lovar Dig! Dessa behöver Du inte vara orolig för! Det är däremot något av det jag nämnt, eller något vidare fel! 200%! Koppla upp o kolla! Det är det bästa råd jag kan ge....Var ej orolig i onödan... :-) Det finns ju "drivor" av människor som kör E38 med 18-19" hjul utan problem! Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ja, får nog åka in till bmw och kolla upp det... |
|
|
Carlsson86: Fick du nån ordning på ryckandet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.