|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst ett dokument i TIS så har jag äntligen lyckats ta mig in i radions service mode. Denna beskrivning gäller E38 och E39 med 16:9 bordmonitor from 07/2000. Tryck på INFO knappen och med hö ratt välj TP (brukar redan stå på TP när man kommer in i menyn)och tryck och håll ratten intryckt ca 8 sec sedan när radions serie nummer kommit upp kan du bläddra med pil < > tangenterna och ändra t.ex GAL med siffer tangenterna. Dom beskrivningar jag tidigare fått där jag rekommenderats samma procedur fast att man skulle välja RDS gäller inte för Europa utan för USA bilar. | |
|
Hewi, Vad bra att du äntligen lyckades komma in i radio service mode och att du hittade denna information i TIS. Jag lyckades också hitta den när jag sökte på E39. Anvisningarna i den andra tråden gäller BM53/54 men du har väl en BM24? Men det gäller nog både BM24 och BM54 att det är olika procedurer beroende på area coding. Har du kollat med verkstaden om de kan koda om din bil igen? Om jag förstått det rätt så kan även CIP programmering användas för kodning av äldre bilar. Vet du om de använde DISplus eller CIP förra gången? /RS2 Länk BM23/24 with 16:9 widescreen monitor prior to 09/2001: --------------------------------------------------------------- 1. Turn the radio ON. 2. Within 8 seconds, press the 'INFO' button. 3. From the Info menu, select TP. 4. Press and hold the BM control knob (right side knob) for at least 8 seconds. 5. Scroll through functions using the station search buttons '< >'. 6. Turn the radio OFF to leave the service mode. |
|
| Ni råkar inte ha sett hur man gör för att komma in på motsvarande meny i en E46 med 4:3-skärm? | |
|
Nockenwelle, Se länken ovan till den andra tråden. /RS2 |
|
| RS": är dina TIS dokument ochså på tyska? Jag har inte kollat med bmw och tror att jag struntar i det nu när allt funkar som det ska eller så får dom göra det vid nästa service. | |
|
Hewi, Om allt fungerar nu så finns det väl ingen större anledning men eftersom navigatorn fortfarande är kodad för en annan bil modell så är jag inte helt säker på att t ex hastighetssignalen fungerar. /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.