|
|
|
|---|---|
|
Vad är skäligt pris för att byta de bakre bromsrören på en 320 -93? Inte hos en BMW-verkstad á 1500kr/h då =) Bromsrören går upp ovanför tanken och strular, så billigt blir det ju inte. Pratade med en verkstad idag som trodde de skulle få byta de bakre rören, slangarna(?) samt eventuellt längsgående rören. 3000:- inklusive material vill de ha. (Det är en tusenlapp under vad den ena aukt. BMW-verkstaden ville ha. Den andra sa kort och gott "lämna den till nån annan, vi tar 1500kr/h" =). Nån som har någon tanke kring priset? MVH //Koffe | |
|
vart sitter din tumme placerad? tillgång till bra verkstad? bromsrörskonare kostar 200 på biltema rör ca 200 lite nipplar och rörfästen ca 100-200 sen är det bara jobbet kvar. passa på att dra om rören lite så det är enklare att komma åt. jag gjorde samma sak på min E30 och det gick kalas! sparade många sedlar. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Tanken har slagit mig, men på e36 kan man inte dra om rören(?) har det sagts mig =) De måste visst gå där de går, av nån anledning. Tummen? Tja... lite utanför mitt i handen vill jag tro =) Hade jag haft en e30 hade jag läst och lärt mig i alla otaliga trådar som finns i ämnet, men det verkar vara betydligt färre som kan byta/har bytt på e36? Vad det beror på kan vi bara spekulera i =) MVH //Koffe |
|
|
varför inte kravla sig in under och spana på rören och fundera på om du klarar det? det kostar ju inte mer än tvättmedlet på kläderna och tvål till händerna och ansiktet.... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Annars tycker jag att 3000:- låter rimligt om byte av längsgående rören ingår i priset. Mvh |
|
|
nja... jag anser att det var i överkant. jag fick prisförslag på min e30 på ca 1000kr om bara de bakre rören skulle bytas och dras om. +2000 för lite raka rör anser jag vara för mycket. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
3000 kr är ett bra pris i Stockholm. Gjorde det hos en verkstad i våras för 3600 kr, vilket var det lägsta jag hittade då. BMW själva körde med löpande räkning à 1200 kr/h. Jag har en 325 -94. |
|
|
600kr totalt för att byta högra bakre bromsröret tar en lokal verkstad anknyten till Mekonomen, dom böjer röret själva. Så runt tusenlappen för bägge antar jag är rimligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.