AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.404

Skum M5a...

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Enligt denna annons: Länk är bilen svensksåld 93a. Ingetdera stämmer. Bilen är tidigt import (1994), årsmod.92 OCH verkar vara en 3.6!!! Effekt 232kW!!
10 ägare sen 1994...

Micke K. Länk
Märkligt!

Trodde inte att 3,6:an gick att få i Lagunengrün. Kan ju vara omlackad.

Mvh,
Kalle
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Skum bil!

Både 3,6:an och 3,8 gick att få i Lagunengrün.

//Schnitzer

Jag har både inspekterat och kört bilen ifråga. Jag avråder å det bestämdaste från köp!
Scheckheft
Hej
Anders N: kan du utveckla ditt resonemang? Varför avråder du?

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Letar M5E34
Jadå, det kan jag absolut göra. :)

Bilen är för det första inte alls i närheten av att vara så fint allmänskick att det motiverar prislappen. Småskavanker vart man än tittar. En M5 3,6 för 100 000 behöver kanske inte vara i mint condition, men inte så pass långtifrån som detta exemplar är.

Det är lätt att bli förälskad i färgkombinationen, men lacken är bättrad här och där och på sina ställen dyker spackel fram... Inredningen har småskador här och där och lite allmänt halvsmutsig.

Fronten har varit ikörd. Om det varit en krock modell stor eller bara en lite hårdare emotkörning mot en parkeringsdelare eller liknande vet jag inte. Passformen på lyktor, grill och stötfångare är hursomhelst inte särskilt bra.

Fälgarna är i dåligt skick och bör lagas eller bytas. Däcken är också rätt halvdana, vad jag minns. Stötdämpning och bromsar känns inte heller OK, men hur allvarligt det är låter jag vara osagt.

Det absolut värsta med bilen är dock bakvagnen. En tidigare ägare fick bilen utdömd just p g a bakvagnen. Exakt vad som hänt minns jag inte, men det är en ALLVARLIG defekt som inte går att justera bort enligt en expert på området som haft bilen uppe på både koll och mätning.

För den som inte litar på mitt ord är det bara att kontakta någon tidigare ägare. Jag föreslår den person som förvärvade bilen den 1:a september 2003, då jag vet att han pratat med MÅNGA om bilen. Tyvärr kollade han inte upp bilen före köpet (som sagt - lätt att bli kär) och det är därför han gav tillbaka den till nuvarande säljare bara två veckor senare.

Detta är det jag kommer på just nu. Undrar ni något mer är det bara att fråga.
Det låter som en bil som borde kosta cirka 30 000:- snarare än de begärda 100 000:-

Urk vilket vrak!

Finner ingen som helst anledning att tvivla på din utsago, Anders!

Mvh,
Kalle
Den bilen har varit till salu länge iaf, den har varit på bytbil nån gång tidigare
Rätta mig om jag har fel men jag måste ha blandat ihop den med den svensksålda m5an som testades i vi bilägare nån gång 1993 samt av TV också, trodde det var den men det var ju fel vill minnas att den hade P som första bokstav !!!! men jag vet att den var grön !!!!!
Kanske M5Toureg, HD91 eller Schnitzer kan komma med fakta ang denna bil, mkt nyfiken, vad har den för inredningsfärg etc Hur kan 92a ha lilla motorn ??
Kalle - Ja, jag skulle säga att bilens rätta värde är nånstans mellan 30 och 40 000, tyvärr. :|

Pimpen - Bilen har varit till salu länge och blivit såld och tillbakalämnad ett antal gånger, det stämmer. Inredningen är Champagne. Bilen är tillverkad i oktober 1991. 3,8:orna kom senare.
Scheckheft
Hej
Anders: tack för uppgifterna!

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Letar M5E34
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Där har man ett exempel på att en bil kan vara i dåligt skick trots jätte fina bilder och allt det där iaf:)

Bilen:Länk

/Henrik

pimpen; Den M5:an, också Lagungrön, är fortfarande hos sin fjärde ägare, den hade rullat 268tkm i december-2000.

3,6:an tillverkades samtidigt med 3,8:an, sista tillverkad är BK06688 i april 1993, inte högsta VINnummer, dom med högre VINnummer är färdigställda i mars-93, US-modell, Europamodellen slutade vid GD55534 i april-92, finns tidiga 3,8:or byggda hösten 1991, en av dom första, om jag minns rätt byggd okt-91 var till salu på bmw.de för ca2år sedan, sparade bilden, med VINnumret, nu ligger den tyvärr på skiva, som inte gillar min uppgraderade dator (;

Mvh Stephan
Tackar och bockar är imponerad av era kunskaper !!!

Mvh Marc
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Första 3,8 är GD62000 om jag inte minns del, tillverkad i juli-91.

-M5 E34 Limousine register Länk
Ma
63
Maxer_
540iA - 93
Nu blev man besviken, men tack så jätte mycket för infon..tur att ni finns

Är det någon som vet om en fräsch och bra m5a e34 till salu??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.