AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
672

Bromsskivor M5

Har beställt framskivor från bildelsimporten i Uppsala.De säger att det är bremboskivor, någon som vet något om deras bromsskivor? (man vill ju inte ha sämre kvalité än orginal....)
Tror knappast BREMBO är sämre än original. Det är ju ett väldigt känt märke bl.a. av special bromsar. Hur mycket kostar dom?

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Hells.A.
NOMADS FINLAND
Gu
80
Gum
320 Touring -05
695:-/st
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Kan verkligen Brembo bara kosta 695:-/st Det dubbla skulle jag tro, om dom inte nu har ett A-märke samt ett B-märke.
Har köpt det till min bil och haft det hela vintern fungerar bra för mig och det verkar vara bra kvalite.

Patrik L
Brembo tillverkar standardskivor. Dessa är märkta Norbit (osäker på stavningen). Borrade Bremboskivor är tillverkade av annat stål och är dyrare. Sen finns även Zimmerman.
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Brembo är väl hyfsade och tydligen inte så dyra.
Har haft det på alla mina bilar.
Köpte ett par skivor till min golf III;a och de kostade 109kr st ( Brembo )
Fast racing brembo är betydligt dyrare. Hålborrade och slitsade och sånna saker.
BMW har ju riktigt humana priser om man jämför med Audi.

MM
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Hör med www.peansweden.com 0370-76650
Dom för värstingskivor från reddotracing i orginaldimension. Specialstål och olika slitsningar beroende på behov. Dom e ju iochförsig lite dyrare.
A-power
Är det nån här som har nån längre erfarenhet av M5 (e34)????????
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Det beror på vad du menar med lång tid.Är det nå
särskilt du fiskar efter ???
Tjaa.. Brembo sitter typ "standard" på PORSCHE.. Sen så har de flesta rally, och racing bilarna Brembo - Sjukt bra kvalitet!! :)

Olio
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.