|
|
|
|---|---|
| Kan det pysande ljudet som jag har i kupén vid tomgång ha något att göra med den ojämna tomgången? | |
|
Låter som om du har en vakumslang som gått sönder alt lossnat inne i kupen. Isåfall så kan jag garantera dig att det är det som är fel med din tomgång. Mvh Sven |
|
|
Tack för svaret Sven! Det kanske är därför det inte ger nå´t utslag när jag sprayar startgas vid motorn? Vad finns det för vakuumslangar i kupén då? Kommer man åt dem att kolla hyffsat lätt? / Peps |
|
|
Jag var inne på BMW group i går för att försöka se vad det var för grej som satt på gamla slangen som jag bytte ut förut. Slangen är den tunna som går från insuget och vidare in i kupén. På den gamla satt det något som såg ut som en skarv strax innan den går in i kupén. Var det en skarv eller någon form av backventil? På BMW-group hade de ingen aning och slangen fanns heller inte med på deras sprängskiss. Är det någon som vet vad det är och vad den gör för nytta? Oerhört tacksam för svar! / Peps |
|
|
hejsan,den lilla slangstumpen,som du nämde,där sitter en liten reduceringsmunstycke inuti.och den har bmw,jag köpte den hos dom,men efter att jag hade visat på min egen bil.slangen går ifrån insug och in till en tempsensor i kupen,som sitter ovanför benen på förarplatsen,under kåpan. |
|
|
Vacum ? jag trodde allt gick på el i dessa modeler i min bil låter det so en gammal rullgardin när man startat o kört typ 50-100m.sen "vevar den igen" när man slår av nyckeln-till sammans med pingen.ett jävla liv må ni tro. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.