|
|
|
|---|---|
|
Jobbig dag, jag har lyckats låsa in nyckeln i bilen (min enda nyckel) Började med att baklukans lås inte låste, jag började då skruva loss plasten som sitter på insidan av baklukan för att kolla över låset, då jag drog i armen som går till centrallås motrorn så låste sig alla dörrar i bilen, och nyckalrna satt i bilen, Nu verkar det inte som det går att låsa upp bilen från bara genom att dratillbaka armen, någon som vet om det skall gå att både låsa upp och låsa igen bilden från baklukan? (har jag tur kanske det abra är centrallås enheten i här bak som är paj) om inte, vilken väg skall jag gå för att koma åt nycklarna´i bilden. | |
|
Jag gjorde en liknande grej för något år sen, ringde en bärgare som kom och öppnade bilen åt mig. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Du har inte fällbart baksäte då? Eller slog du igen bakluckan? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Det hände mig nyligen - la min nyckel i baklucken brevid väskan och sedan glömde jag att nyckeln lågt där och stängde bakluckan sedan låste bilen sig, en 318iS '93. I allafall lyckades öppna föraredörren genom att göra en krök på en vajer ungefär en meter lång, sedan in med den mellan fönstret och gummilisten (min bil är en 2 dörrars coupe - finns ingen ram kring glaset) och lyckades att få kröken kring dörröppnaren och sedan var det bara att drar tills dörren öppnade. Då gick centrallåset upp. Tog kanske 10-12 minuter innan vi lyckades få kröken på vajern att fastna på dörröppnaren där inne. |
|
|
min baklucka är öppen, har ej delat baksäte. Funderar på om det på skall gå att både låsa/låsa upp hela bilen från bakluckan? På min går det inte att låsa upp men kanske är det bara c-lås motorn som det något fel på. Kanske någon har tid att springa och testa att låsa/låsa upp från baklukan på en e36 och se om resten av dörrarna följer med. david |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.