AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
938

Individual vs Individual - konsumentupplysning

Scheckheft
Hej
Tänkte bidra med lite konsumentupplysning källande två 750 Individual som provkördes av en kille på 7er.com. Hans intryck är enligt följande:
Bil 1 750 årsmodell 99, 11 100 mil, servicebok:
- pixelbortfall
- CC fick frispel (varning för inaktiv RDC, bakljus, kylarvätska, halvljus mm)
- interiört: träinlägget mittkonsolen behöver ny klarlack, skininredningen fettig och skitig.
- exteriört: motorhuv fullt med stenskott, alla fälgar kantstötta, plastdetaljer fulla med repor, bakdäcken slut.
- ingen insoection sedan 9000 mil. Sista inspectionen för 3 år sedan
- pris: 13 990 Euro, ej förhandlingsbart, ny inspection skulle ingå.
Bilen ifråga:
Länk

BMW 750 årsm 01, 9500 mil, servicebok
- exteriört: enstaka stenskott motorhuv, inga repor
- fälgarna i perfekt skick
- inredningen i perfekt skick, dock saknas aktiv säten samt S-EDC
- vibrationer vid inbromsning
Pris: 26 900 Euro
Bilen ifråga:
Länk

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Letar M5E34
Tack för att du delade med dig av det, synd att den första var lite tråkigt missskött.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Tack för info :)

Mvh,
Kalle
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Lider med den första E38:an i Scheckhefts inlägg, att man kan misshandla en bil så....

mvh

don_salvatore87
Scheckheft
Hej
Bil nr 1 är nu nyrekondad och finns här:
Länk

Mvh
Scheckheft
Letar M5E34
Det är helt otroligt hur mycket en ordentlig rekond kan göra för intrycket!

Mycket märkligt att inte fler bilhandlare inser detta!

Mvh,
Kalle
Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Man skulle inte tacka nej till DVD-anläggningen i nr. 2. Ungarna skulle sitta knäpptysta. Färgsättningen var dock inte i min smak. Hur vanligt är det med skärmar i nackstöden och var sitter DVD-spelaren?

mvh Nisse
Scheckheft
Hej
Nisse: det är inte särskilt vanligt med DVD skärmar i nackstöden. Option från Individualavdelningen. Spelaren kunde placeras på olika ställen. Det jag vet är armstödet bak, mellan armstöden fram el mugghållaren baksätet. Det går ju alldeles utmärkt att eftermontera. Numera är spelaren och skärmarna nere på en rimlig prisnivå.

Mvh
Scheckheft
Letar M5E34
Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Tack för svaret,

Jag tycker att orginalinstallationen av skärmarna i nackstöden ser så bra ut, men det får bli blir en eftermontage av DVDspelare/Paystation med skärmar så småningom. Jag beställde en DC/DC 12V-8,5V till PS2:an (slimline) för 129 kronor i veckan. Jag ska börja med att koppla in den på AVin i mittkonsolen bak och se hur det fungerar. Monoljudet kan jag leva med. Frågan är om AVut i mittkonsolen orkar driva 2 skärmar eller om man måste ha nån buffer/signalförstärkare imellan. Jag får slänga ut frågan på Ljud/Bild forumet när det blir dags.

mvh Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.