|
|
|
|---|---|
| Undrar om det finns något mer "trim" än chip till BMW 530D -02? | |
|
Kolla på Länk Diesel-räsern /Rickard |
|
| Men det finns inget annat ex. större turbo eller något annat kul? | |
|
orm_micke: kolla in denna tråden Länk /Fredrik |
|
|
Hej, B.T.W, kcr tar ockerpriser på sina sk boxar. Man kan beställa samma sorts boxar (som ju inte egentligen trimmar motorn, men brukar det överskott på luft som finns i motorn, och där med injekterar mer bränsle/diesel än vad motorn egentlige behöver, med utslitna injektorer och dieselpump som följd) i Tyskland för 1/3 av priset. 2 års garanti och byttesrätt 14 dagar för knappt 2000 Sek. Varför risken skulkle vara större att köpa från en tysk importör istället för Svensk importör kan man ju fråga sig. För 2000 lakan kan man ju ta risken, men att betala 7000 för samma sak....? Ska man skippa ska man mappa om hela styrenheten sp att alla komponenter blir anpassade. På nyare dieselbilar såsom min och orm_micke så laddas denna info ner genom ODM-uttaget på bilen. Dvs ignet uppöppnande av styrenhet eller lödande!! Det enda som dessa boxar har till sin fördel är att man kan koppla till och koppla ifrån boxen hela tiden. mappar man om får man dra till BMW och be dem köra en software upload när man tröttnat på att ha detta eller ska sälja bilen. Har bott utomlands och kollat igenom allt som finns. Genom att jämföra reaktioner och feedback från olika tyska BMW forum så finns det enligt mig 3 seriosa och proffesionella tuners på den tyska marknaden som jag personligen skulle tuna min bil genom. 1. Regelin Inget chip men direkt mappa om styrenheten. 2 års garanti på motor, transmission, drivaxlar samt effektmätning på bänk före samt efter 9000 Sek. 2.G-Power Tillsatsbox som kopplas mellan pump och styrenhet. Inkl 2 års garanti. Samma effekt som vanlig mappning av styrenhet (enligt dem), kriteria dock att fordon inte gått mer än 60.000km och 3 år gammal. 12000 Sek. 3. Wetterauer Ommappning i styrenhet, dock öppnas styrenhet. Samma effekt som de andra2. Dock runt 15000 Sek, med garanti etc Ska kolla upp lite till och sen ta beslut o chippa den. Tänkte vänta ett par månader tills det att nybilsgarantin har gått ut!! Har någon chippat sin nyare diesel någonstans? vad kostade det och hur upplevs fordon efteråt?` Mvh Marineutter |
|
| De flesta nyare BMW kan med fördel trimmas via diagnosuttaget, utan att behöva ta ur, öppna och löda i styrboxen. Jag har varit betrodd att trimma ett antal 530D på detta sätt, och dess förare är riktigt positiva. | |
|
marineutter: och du tycker kcr tar ockerpriser när du visar siffror på både 9, 12 och 15 tusen kronor!!! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.