|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
... släng på E38-front. Minns ni touringen härom året? Här är en sedan med samma stuk. Usch! Länk MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit | |
|
Är väldigt intresserad av den. Köper jag den så blir det en konvertering från E38 till ORIGINAL :) Ser faktiskt snyggare ut på närmare håll än vad man tror, i alla fall ur min synvinkel. //Schnitzer |
|
|
Förvisso, men mycket snyggare med original. Undrar om det är Individual?... minns att det gick en lång diskussion ang. det kring touringen med samma front på mobile.de MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Gemini__ |
Tycker den ser hyffsad ut. Snyggare i originalutförande dock. |
|
Individual är den i vilket fall, den har ju träpaneler, frontombyggnaden är exakt likadan som på Touringen, bra om du köper den Schnitzer och får den i originalskick, jag har svårt att tro att det är BMW som stått bakom. Mvh Stephan |
|
|
Schnitzer: Ja skulle behållt fronten som den är...ser helt OK ut! Står att den är "unfallfrei" men min personliga åsikt är att den varit med om en liten "fender bender"...Lär ju ha kostat en hel del o få dit nya skärmar,lyktor mm... Ser fin ut, dock inte lika mycket utrustning som i din gamla.Verkar vara nån ovanlig variant på inredningen... Dock lite skumt att ett hjullager ger upp redan vid 13200mil...Normalt håller de betydligt längre än så, uppemot 30000mil (normal körning, sportig körning på bana sliter betydligt mer...) |
|
|
Det där är väl heller ingen inredning direkt från utr.listan? Ser ut som den vanliga alcantaran på sidorna, men i mitten verkar det vara E34 standardklädsel velour, alt. mer alcantara... svårt att se. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Jag vet det mesta om den bilen. Fronten är INTE Individual, men själva bilen har hyffsad Individuallista. Blir väl till att åka runt lite med fronten om jag skulle köpa den, men med tiden så ska originalfronten dit. Precis som Stephan735i säger så är det Individual med träinredningen. Den har INTE varit med om någon olycka ang. ombygget av fronten. Den första ägaren som ville bygga om fronten lämnade in den till den verkstaden som utförde detta arbetet och de noterade att det INTE var krockad. Så i samband med ombygget så har den inte varit smälld. Har granskat den noggrant på bilderna och det finns inget som tyder på det. Det är dessutom originallackeringen på resterande delar på bilen. Detta får jag ju granska när jag ser bilen "live". Det är dessutom en av de seriöste M5 E34:orna som jag har sett i serviceväg. Jag har reserverat bilen för att kolla närmare på den. Det är inte mycket utrustning i den och jämför man med min förra så var den bättre i utrustningsväg. Allt hamnar på ca 100.000 kr när den är hemma, men det tycker jag en -95:a är värd. Dawwe: Jag har hört att hjullager kan bli dåliga om bilen har stått väldigt mycket. Den här bilen har i stort sett stått stilla hela tiden. Därför är det ett nytt batteri för det gamla fick stå så lång tid utan att underhållsladdas. E38B12: Precis, den har alcantara anthrazit med wollvelour anthrazit i mittenbanorna. Detta finns med under Individual i listan! //Schnitzer |
|
|
Hoppas att Schnitzer köper den och återställer till 100% original :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Olof Ovenholm: Köper jag den så kommer det att återställas till original. Ska åka runt lite med fronten. Efter att ha sett den på nära håll så tycker jag att den faktiskt är rätt så fin, men visst är det snyggare med original och givetvis för värdet också. Om jag skulle köpa den så hade det varit fint att ha haft en annan E34 bredvid och satt dit E38-fronten på. //Schnitzer |
|
|
Är det bara jag som tycker att det ser rent förj*vligt ut med denna inavel? :-( Mvh, Kalle |
|
|
Apropå hjullager, Audi verkar ha dåliga underleverantörer, tre stycken fick bytas inom 10 000 mil på arbetsredskapet... :( "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Kalle Hansen@ riktigt SÅ illa är det väl inte ?? man KAN väl leva med det ? - att återställa den i -originalskick- blir DYRT - - M5touringen med samma front blev ombyggt av 'bilförädlaren'(????) GEMBALLA i Leonsberg som har som huvudsyssla att 'förädla' PORSCHE-bilar, ombyggnaden av M5touring (flyttat till GEMBALLA som -splitter-ny-) kostade enligt uppgift DEM 12.000 - sannoligt är även denna -E34 M5sedan- ombyggt av GEMBALLA - |
|
|
Gemballa är i mina ögon lyx-Rieger för araber med oljepengar och konstig smak. Men den är trots allt unik... så visst har M5toureg en stark poäng! MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
För min del spelar det ingen roll vem/vilka som byggt om fronten, hade aldrig kunnat köra runt i den i nuvarande utförande. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
m5toureg: "riktigt SÅ illa är det väl inte ?? man KAN väl leva med det ? - att återställa den i -originalskick- blir DYRT -" Nej, har man sett den på nära håll så tycker jag att den ser riktigt fin ut, trots att jag är originalfreak. Även om jag kommer att åka runt så ett tag så kommer den i alla fall att bli ombyggd till original längre fram. Vill inte börja plocka ner bilen i molekyler precis när jag har köpt den. Vill njuta lite av att ha införskaffat en M5 -95, OM jag nu köper bilen. Det är ju som sagt inte 100% klart ännu! Ja, troligtvis är den ombyggd av Gemballa. Ska höra mig för om det! //Schnitzer |
|
|
"riktigt SÅ illa är det väl inte ?? " JO :-( Lika illa som om någon kittat den med prylar från rieger, hamann eller liknande. Är jag det värsta originalfreaket här inne? :) Mvh, Kalle |
|
|
Jag kan bara instämma med vad Kalles åsikter , bilen ser inte bra ut (på bild) och jag förstår varför BMW inte använde denna front från fabrik. Jag kan nog ställa mig i ledet bland orginalfreaken... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Schnitzer; Om du gillar fronten, så fanns/finns det en lågmilers, var det 6 eller 8000mil? 540iA-95 i Arktissilver som behöver en front, den vore ett bra, om du nu kan leva med fronten som sagt, för personligen hade jag inte kört en meter med M5:an, den ser i mina ögon för j**lig ut, dock var det lite roligt att det skulle vara Gembella som designat fronten;) Mvh Stephan |
|
|
Pust, jag visste att jag inte var ensam :) Tack Stephan och Stephan. Schnitzer, Om bilen är helrätt i övrigt: Klart du ska köpa och bygga tillbaks till original! Men ha med denna kostnad i kalkylen! Mvh, Kalle |
|
|
Stephan735i: Funderar på att göra som så att åka runt med den fronten ett tag. I mitt tycke är den väldigt snygg, men inte lika snygg som original. Kommer att byta ut den i framtiden, men jag vet inte när. Vill heller inte börja slita ner allt direkt. Ev. så sparar jag fronten till någon annan E34 :) Kalle Hansen: Jo, den är väldigt seriös. Har i stort sett aldrig sett en så seriös M5 E34, men jag får ju veta mer när jag ser den "live". Som det verkar är det mycket bra, även om inte fronten är original. Den får jag ta med tiden. Har inte inplanerat att ändra den än. Service etc. kommer att gå före utseendet. Det har jag alltid gjort på mina andra bilar och de har fungerat klockrent. Finns nog folk som kommer att störa sig ett bra tag framöver, men de får hålla ut. Jag har alltid köpt en bil för att jag själv tycker om den och inte för att någon annan har övertalat mig. Givetvis så är jag originalfantast, men med tanke på alla M5 E34 som jag har stött på nu på sistone och före så är den här den seriösaste med god marginal, trots att den har en annan front. Är så trött på bilar med dålig historik som antingen kan vara rejält skruvade eller på något sätt fifflade med. Det är ju heller inte 100% säkert att jag köper den. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.