|
|
|
|---|---|
|
stolsvärmen på förarsidan lyser bara ca 2sek när jag trycker på den, är det ett relä som slår av eller..... vart sitter det i så fall? | |
| e det ingen som haft detta problem, börjar bli kall om "röven" | |
|
Det var lika dant på en 330 jag provade. Jagifråga satte aldrig genom att jag inte skulle ha bilen. Men det var lika på båda sidor lyste 2-3sek sen slocknade dom. Inte till mycket hjälp, men fråga på bmw eller kanske nån annan varit med om detta. Vänta in fler svar. |
|
|
Har du kollat säkringen??? När den har gått slocknar lampan efter 2-3 sek i min e-39 iaf |
|
|
Samma på min gamla M3:a, brydde mig dock aldrig om att fixa det då den bara rullade på sommaren. Dock var säkringarna hela, det vet jag. /J |
|
|
ska kolla säkringen om det nu kan vara den.... återkommer! |
|
|
nix, inte säkringen.... dock fungerar passagerarsidan! kan det vara så enkelt att det bara e knappfel, ska pröva byta mellan förar o pass. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har avbrott i kablaget under stolen eller i stolsslinga tex, Knappdioden betedde sig på samma sätt när jag ryckt isär kontakten under stolen för att testa en sak. ///MVH Hasso Länk |
|
Hade själv samma fel på min och kollade under stolen för att hitta brott, hittade inget. Nu nör jag såg din tråd så provade jag värmaren igen och plötsligt fungerade den igen.. Måste dragit i rätt trådar :-) T |
|
|
ska kolla kablaget i helgen men det låter nog rätt troligt att felet sitter där. tack Hasso! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ha INTE tändninsnyckeln i låset om du fibblar med kablaget under stolen, och sätt inte på tändningen med något annat än till stolsvärmen urkopplat, får du glapp i bältessträckarkablaget mm och sätter på radioläget med tändningsnycklen så har du en lysande airbaglampa som ett "sms i mobilen" (brev på posten är historia :) ) ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: På min 530'a tänds inte lysdioderna alls på passagerarsidan, men på förarsidan funkar det utmärkt. Kan även det bero på ett avbrott i slingorna? För visst är det samma säkring till båda sidorna? Tror att det blev efter besök hos en rekondfirma........ Freude am fahren |
|
Kan vara så ,är ju inte samma system riktigt på nya och gamla knapparna och jag har bara testat på min 528-96 så jag har ingen referens. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.