|
|
|
|---|---|
|
Vilken offset fungerar på en Z3 Coupé 2,8-99?? Fungerar Länk Riktigt snygga kopior på 18" BMW AC SCHNITZER STYLE WHEELS & TYRES !! /Bo-Erik | |
|
Offset 35 lär ju fungera. Du ska ha samma ofsset som 3-serien har. Dom ser bra ut på bild dom där kopiorna, men det är dock kopior och lär inte hålla samma kvalitet som de äkta. Jag har äkta 19" sånna där på min ;). |
|
|
Ja visst är det kopior! Jag har ju en del ACS godis på min bil men saknar just ACS-fälgar. Har andra 18" på just nu. Har du några tips på prisvärda ACS prylar, org som kopior är av intresse då min budget för sådanahära inköp är små. Tjejen förstår sig inte på mig när det gäller ASC-inköp :) /Bo-Erik |
|
|
RH har en fälg som heter X-rad som är en kopia av ACS Type II. Den är säkerligen helt OK för RH-fälgar är bra! Kolla länken här: Länk |
|
| egentigen ska du ha ET-41 på Z3 2.8 | |
|
Om det skall bli några ACS-fälgar blir det nog typ III. Enda fälgen som är riktigt snygg tycker jag. Någon annan som vet något annat ställe för ACS-prylar?? Jag använder Ebay så vad som erbjuds där kan jag. Jag letar också efter mattor i bilen. Beigea med ACS-logo. Inte lätt att hitta utan att betala 2575:- som OCL Brorssons vill ha för den äka varan. /Bo-Erik |
|
|
Jag har 8,5x18 ET35 fram och 9,5x18 ET35 bak på min 2,8 och det får plats utan modifieringar. Mvh Henrik |
|
| Type III RAcing är nog KANSKE snyggast ja som du säger fast jag skulle absolut inte ha något alls emot type IV heller :). Vet att det finns några firmor i USA som gör Schnitzerkopior men dom är ofta helkromade (fult) och ser inte 100% ut som originalet heller. | |
|
Liten fråga: Skulle man kunna köra med nedan däck till 2,8 Coupen? Bak: 235/45 på 8 X 17 fälg Fram: 225/45 på 8 X 17 fälg. Vad är erfarenheten av att köra med bredare däck bak? |
|
|
Brorssons är väl återförsäljare för ACS? Se bild nedan för ACS 18" typ III... / Mvh Joakim Länk |
|
|
Sverige: Länk Tyskland: Länk / Mvh Joakim Länk |
|
|
CompactK: Om du skall ha rätt dimensioner så ska det vara 225/45-17 fram och 245/40-17 Bak. Jag kör med dessa dimensioner på min bruksbil (BMW 323) och hade tidigare dessa fälgar på min Z3, funkar kanon fint. Nu har jag 225/40-18 fram och 255/35-18 bak på Z3:an, funkar hur bra som helst. Mvh Henrik |
|
| Men passar 245 på 8" breda fälgar? | |
| Det blir nog inte så bra. Dom där plagiatfälgarna är gjorda för 225-däck runt om. Äkta grejjerna går att få upp till 10 tum breda däremot... men då får man slanta upp också.. | |
|
Japp, jag har 245:or på 8" fälgar. Det ser inte konstigt ut alls. Du kan ha upp till 265 på 8" breda fälgar, men då blir det nog ballonger. BMW har ju själva orginallevererat bilar med 245:or på både 8" och 8,5" fälgar så varför skulle det vara något konstigt med det? Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.