|
|
|
|---|---|
|
Har någon testat att ansluta en bärbar mp3-spelare till en integrerad Business-stereo i e46, årsmod 02 eller senare? Jag har redan en mp3-spelare och vill därför inte lägga pengar på en ny iPod och ice-link. Finns det i e46, liksom på konventionella bilsteros, en auxingång på baksidan som man kan ansluta en vanlig RCA/phono-kabel till (med minitelekontakt i andra änden)? Hur får jag i så fall bort steron för att komma åt denna ingång? | |
|
Skruvarna för att få loss Business-stereon sitter under interiörlisten på instrumentpanelen. Du kan läsa här --> Länk hur du monterar bort dem. |
|
| Jag har funderat på samma grej men jag vill löpa linan ut och installera en PC i bilen... har nu testat grejorna temporärt och det verkar funka. Bara att packa in det snyggt nu. Hoppas bara intressen håller i sig så pojektet blir av :). | |
|
Vagabond: Det finns alltså en aux-ingång med phono/RCA-kontakter på baksidan av stereon? Var har du dragit ut kabeln? Gjort ett snyggt hål eller? |
|
|
Det finns INGEN aux utgång/ingång på Bmw Business stereo eller någon annan Bmw stereo i E46 för den delen. De använder en egen variant av "line out" till slutsteg osv. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan har rätt. Jag kommer ta ut stereon, flytta ner klimakontroll och montera dit en liten skärm - så det blir ett hål, på ett sätt :) | |
|
Om du har en Ipod redan så kan man köpa en radiolänk som man kopplar in på Ipoden och ställer sedan in frekvensen på radion. Funkar hyffsat om det inte ligger en radiokanal på den frekvensen (Man kan självklart ändra frekvens men åker man långt så kan det bli problem med just det). Olaglig i Sverige men finns i USA. Jens of Sweden ville även ha det på sina mp3-spelare men fick även de avslag från Radio & Telestyrelsen eller vad dom heter. Kolla utländska sidor för info. Finns säkert en hel del produkter med radiolänkar. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Till bilar som är tillverkade efter 09/02 finns eftermonteringskit för aux. 585:- på BMW. |
|
| Har köpt en iopd satts till min E46 med bisniss cd, men det går ej att få ut någe ljud. Enl instruktions boken ska man trycka på en mode knapp, men det finns ingen sådan. Man ska troligen gå in på cd spelarens meny, men hittare inte dit heller. Måste man byta till en profeschinell cd eller e det någon som har instalerat dettta?? | |
| Oj , de ska va en orginal BMW ipod satts till org sterion | |
|
Några tips för er som funderar köpa en FM-sändare: - satsa litet mer pengar än "149,50" så ökar chansen att du blir nöjd med produkt- och ljudkvaliten - köp en där du kan ställa in vilken frekvens du vill på sändningen till bilradion. Man kan ge sig sjutton på att någon av dom 1-5 fasta frekvenser som finns på billiga varianterna är upptagna av andra utsändningar - drift via transformator eller alternativ inbyggda batterier ökar användningsområdet Fördelar med FM-sändare: - du kan använda vilken MP3-spelare (eller annan apparat med passande utsignaler) som helst i vilken bil som helst och du kan enkelt ta med den till "hyrbilen", "båten" eller vart du nu är där det finns en radio - du kan ta emot vilken radiokanal som helst i hela världen på din PC, sända ut programmet via FM-sändaren och lyssna på utsändningen vart som helst i "huset". Tex lyssna på någon svängig amerikansk rockkanal när du är ute i garaget och mekar med din -53:a Chrysler Crown Imperial Nackdelar med FM-sändare: - Olaglig i Sverige Här är en modell som är enkel att få hem i sin brevlåda, som kostar en bra bit under 1000 kr och som fått bra kritik i tester. Kort sagt, den kommer du bli nöjd med! www.ccrane.com Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.