|
|
|
|---|---|
| Det var med sorg jag i lördags bevittnade den i särklass risigaste M-bilen jag någonsin sett. 90-91 förmodligen, M5E34 svartmetallic med knivblads 17" fälgarna. Det fanns rost på baklucka, tanklock, nere vid bakre kofångaren, vid flera av dörrlisterna tydliga angrepp. Dessutom satt listen till förardörren helt lös och hängde ut, inredning var ljusgrå och cigarett tändare bak saknades och ett fult hål syntes i den fällbara kudden i baksätet. Skinnklädseln var i ett sådant uselt skick att den såg ut att kunna spricka loss när som helst. I baksätet såg den fruktansvärd ut, sprickor och bristningar överallt, framsätet vågade jag inte ens kolla. Vad har ni andra för erfarenheter? | |
|
Såg på Mantorp för några årsedan en röd M3 E30 som garanterat slog det mesta. Såg ut som de hade rullat rund med den, å typ bänt i karosskarvarna. Gick runt länge och bara förvånades över förnedringen den utsatts för. Men den var körbar och reggad å så. Hemskt. |
|
|
Man kan få fängelse om man vanvårdar människor och djur. Det borde vara minst spöstaff vid vanvård av bilar av den kalibern. Vänligen Magnus |
|
|
Gör som i Sharia: 100 piskrapp :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Såg en kameleontfärgad E36 på Mantorp förra året och den var humoröst tokful i lacken. En sådan bil skulle jag aldrig i hela mitt liv ställa ut (skulle dock ha rostlagad innan jag hade använt den...). Om det var en M-bil eller brydde jag mig aldrig om då det den var *huvva* i lacken. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Jo läskigt fula lacker av olika de slag stöter man på då och då, det underliga är att i många/flesta fall sitter lacken på en bil som är värd under 50000kr. Bara en sådan lack som skiftar i olika nyanser kan kosta bortåt dessa pengar, vet en 540-93a i närheten av där jag bor, värd kanske 40000kr och den har varit ute till försäljning för 45000kr, den har en sådan lack som skiftar ( vill minnas säljaren påstår att den kostade 45000kr bara lacken), då undrar man ju vad det är frågan om, för utställningsbil är det då inte och snyggt är det då inte, men kanske lite coolt. Men vill jag ha en cool/häftig personlig bil så skulle jag köpa i en för ca 5-10000kr som jag målar/sprayar själv och rollar mattsvart när den ska avyttras så man inte får allt för stort värderas. Det är synd att förstöra fina bilar, och värre att ge sig på M bilar eller vansköta dem pga det inte finns så många. Borde införas ägaransvar att sköta sina M-bilar (särskilt) och en speciell besiktning varje år skulle avgöra varje specifik bil och vid misskötsel blir det böter. |
|
| "BMW-komissionen". =) | |
| Vi är 5 st kompisar som kör M5 E34 numer förut va vi 8 st men men till Saken en utav killarna äger en riktigt insleten Daytonaviolett 92:a som gått 31000 mil å är obesiktad,avställd,oförsäkrad m.m har stora lacksläpp ner till grundfärg ????? dessutom har hela ryggstödet rasat från sittdynan på förarstol m.m. är straffbart missvårdad å blir ännu värre utav hans körning å han ser inte felet i det hela vad gör man | |
|
Hahaha. Jag känner en liknande kille, fast han lappar ihop skiten och säljer när han är införstådd med hur bilen verkligen ser ut. =) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
HAha härligt det är sådana inlägg jag önskade höra (eller inte önskade Min kompis känner en kille som kör en vit sliten M3-87 E30 som är att betrakta som en riktig bruksholk, han kör året runt också till jobb och så, den är inte vacker men väl fungerande. |
|
| Vita e30:n möjligtvis från Borås | |
| Den brukas helt dagligen på mycket vårdslöst sätt å utan körkort | |
|
Ha ha utan körkort, ja det är härligt :-) Den vita M3 E30 jag nämnde går i Västerås / eller gick iallafall för något år sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.