AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.125

CD-växlare till original BMW stereo

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag undrar om någon vet om det är möjligt att sätta in en CD-växlare till en original Radio BMW Business RDS-stereo? Det finns endast radio och kassettspelare i den originalstereon. Vore bra att veta om det går att sätta in en BMW-växlare, så att den blir kopplad till originalstereon (alltså bandaren). Är det i såna fall krångligt att sätta dit och passar alla BMW-växlare?

Mycket tacksam för svar!

//Schnitzer

Steg 1: till bmw vad för något?? E34??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gasar-Magnus:

Ursäkta, jag måste ha fått hjärnsläpp. Det ska vara till en M5 -95 (alltså E34).

Kan det vara fördragit för växlare, även om bilen inte hade CD-växlare beställd?

//Schnitzer

Vad du än gör...köp orginal saker, och lämna in saken på BMW, om du inte är bra på stereosaker.....det är mitt tips.

Jag har inga fördragna kablar til bagageutrymmet, och därmed så måste jag ha tag på kablarna från den exakt samma stereon som du har. Köpte en Direct2 connect løsning + sony cd-växlare, detta för 1,5 år sedan......har fortfarande inte fått löst problemet....Ingen vare sig på BMW eller Direct2 connect har kommit fram till någon lösning på hur jag ska få ihop paketet !

Helt ärligt, skippa allt annat trams, köp en begagnad eller ny BMW cd, cd-växlare...och låt BMW sätta in den.

Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Pkocklista: Länk

Carl
danny69
www.connects2.com

Deras grejer funkar busenkelt.
Där sätter du in en adapter och sedan kan du plugga in en Sony cd-växlare för halva priset av vad BMW tar.

Hej Danny !

Det är säkert enkelt om man har alla kablarna framdragna bak ( 2 kablar)
Men jag har inte dom fördragna i min BMW (Business RDS, kasett )
Jag sliter något så fruktansvärt med att få fram information om vilka kablar som ska sättas in bak (fram på stereon) Det jah har satt inn är styringskabeln, men det är ett hål til på connect2 dingsen.....vad är det som ska sättas inn där ?

MYCKET tacksam för all hjälp som kan ges.
danny69
Dom har ju adapters för bilar med eller utan fördraget.
Jag monterade in i min E39 utan fördraget kablage: man sätter Connects2 burken ( den modellen för EJ fördraget kablag såklart) bakom radion, drar Sonyväxlarens orginal styrkabel + Stereo RCA kabel till växlaren som placeras på önskat ställ i bilen, klart!!

ABMS007 för ej fördraget (om man har gamla stora radiokontakten)

ABMS005 om man har fördaget kablage

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Hej Gasar Magnus !

Det du skriver idag, är mer änn vad jag har lyckats att få ut Connect2 på snart ett år !

Jag har självklart ABMS005, inte konstigt att jag sliter då !

Vet du var jag kan finna en bild på den ? , har inte lust att köpa ännu en som
är helt fel för min bil.... cirka pris ?

Ba
39
Baffer
540iA -94
Men den på connects2.com passar inte E34 va? Inte enligt vad jag kan se i deras pdf här: Länk
Min M5 har en Sony 10-cdväxlare monterad, tillsammans med en Sony MD-huvudenhet. Jag vill dock byta bort huvudenheten till en BMW Original-bandare. Hur gör jag? Finns det någon bandare som går att koppla direkt mot växlaren?

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
BMW Business Casette från -93 (Tillverkad av Pioneer) har CD-växlarstyrning... kan denna paras ihop med min Sony-växlare? Eller kan den paras ihop med valfri Pioneer-växlare? Eller måste den paras med en original BMW-växlare?

Hilfe! :)

Mvh,
Kalle
M5:an: Länk
dn
27
dnilsson
525iA Touring -2001
Har nu läst alla möjliga trådar på forumet om hur jag ska koppla in en Sony CDX-T70MX växlare i min E39 525 Touring -01... Det är inte helt enkelt att få rätt adapter men jag vill verkligen försöka göra rätt från början här.

Jag har navi (16:9) i min bil med mode knapp så växlarstyrning ska finnas, jag har dock inte hittat fördraget kablage till växlaren i bagaget (har letat under golvet och bakom luckan på vänster sida där växlaren ska sitta min inga lediga kontakter... Bilen är importerad så jag antar att det kanske inte finns fördraget. Har jag missat att leta någonstans (under baksätet kanske?). Om jag fattat det rätt så ska jag ha en MBMS005 adapter om det finns fördraget, korrekt?

Om det inte finns fördraget så skall jag antingen ha MBMS007 eller MBMS009 beroende på vilken sorts kontakt jag ska ansluta till. Frågan är då var sittet denna kontakt? Har läst "bakom stereon" men jag behöver lite hjälp hur man kommer åt bakom stereon (vilka paneler ska monteras bort osv?). Jag vill först och främst bara veta vilken kontakt jag har så att jag kan köpa rätt adapter...

Såg att det fanns paket här:
Länk

Någon som provat handla därifrån?

Mvh
Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.