|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad hel/halv/trafik går på för en 730ia(V8) .(eller annan E32) för en ung man i storstad (under 25).. kan ni berätta... samt vilket försäkrings bolag ni använder... tyvärr är bilen importerad.... | |
Horace.E.Hollywood |
Cato >< För mig, Man 25år, liten stad, 1000mil, Garage mm mm skull en 730 v8 -93 vara dyrare än en 740 -92 740:in hamnade tillsist på ca 7000/år/helförsäk den var import -96. jag har SOCKENBOLAGEN Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Hej! Jag är en kille på 19 år. Bor på landet. Har en importerad 730iA -92 hos TryggHansa. Trafiken var på 7000:- kommer jag ihåg. De andra priserna kommer jag dock inte ihåg, eftersom jag betalar med autogiro. Mvh Magnus |
|
tompanesse |
jag bor i en småstad ,har en imp. 730-91.Den kostar knappt 4000:- helår med full bonus.När jag jämförde olika bolag så skiljde det upp till 10 000 helår(inte klokt),men länsförsäk. var billigast så det är dom jag har. Och det är helförsäkring jag pratar om. |
| Det bästa är att du letar upp en bil på tex. bytbil.com som motsvarar dina önskemål. Därefter "lånar" du reg.numret från bilen och ringer till bolagen och frågar dem. Nästan alla bilar på bytbil.com har de riktiga reg. som del av filnamnet (högerklicka, egenskaper). Skulle tro att If och Länsförsäkingar ligger bäst till. Var beredd på att flytta hemförs. till dem eftersom det ger en avsevärd rabatt. | |
|
Storstad, över 25, full bonus, 18000:- helförs/år. Jeppe |
|
Horace.E.Hollywood |
Jesperado >< FAAAN VA DYRT!!!!! hur fan har du råd!? du percy barnevik va? *he he he* Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Jag har inte råd, jag tar mig råd. Jeppe |
|
|
?? Fattar inte varför man ska helförsäkra bil värt 50-70 kkr...om det kostar 10-15% av bilens värde. Om jag inte fattat något så är jag tacksam förklaring. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
hombre En ide´kan ju vara ifall man är vållande till en olycka då är det inte så kul att köpa ny bil från egen ficka istället för att förs.bolaget betalar. Håller med om att det är sjukt dyra premier, men det är dumt att chansa det kan kosta betydligt mer än vad förs. kostar. |
|
| Full bonus (står på morsan på sockenbolagen) helförsäkring per år 3800kr | |
|
10-15% av värdet hade jag gärna tagit. Jag ligger väl på 50% eller nåt. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.