|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Jag var påväg hem från jobbet idag det var 6- ute och jag hade glömt stoppa in motorvärmaren så det är kallt och frost på rutorna i bilen jag står på tomgång ett tag för att få upp lite värme o bilen innan jag far för att få bort lite av frosten från rutorna drar jag på gärnet på värmen upp mot framrutan efter 2-3 minuter så hör jag ett knakade ljud jag stannar och undrar vad f-n som låter sen ser jag att framrutan sakta spricker upp i nederkanten av rutan är detta verkligen normalt? rutan ska väl palla att gå från 6- till att man kör full värme på framrutan utan att spricka det har alla mina andra bilar gjort? jag hade 2 stenskott i rutan innan men inget i närheten av där rutan nu sprack någon som har en bra förklaring på detta, jag vet att från kyla till värme ska man inte gå allt för snabbt men nog ska väl en vindruta palla det? om jag nu ska lämna in och byta rutan vad kan det kosta, jag kollade försäkringspapprena och det står 1700 glas blir det vad jag kommer att få betala för att få rutan bytt? och kommer det sen att påverka min premie? bilen är förresten en 528 -97 | |
|
Nej det kommer inte att påverka din premie. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Hallå! Det där har hänt mig med, körde ut ur garaget och det var några minusgrader ute. Full värme och den sprack också, sprickan började under (längst ner på rutan) stenskottet och gick genom och fortsatte uppåt för att sen gå i sidled. Gick på försäkringen och som Mosse skriver så ska det inte påverka premien. Boka en tid hos BMW eller en bilglashandlare (passa på och fråga dem samtidigt om du måste anmäla till ditt försäkringsbolag först) . Där finns skadeblanketter för glas som de sedan skickar in till ditt försäkringsbolag. Jag har LF Skåne och det var det enda jag behövde göra. Självrisken är det enda du behöver betala. Hälsningar Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.