|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en 525 e12 -77. Är inte så påläst när det gäller e12, verkar ju inte finnas så mycket info på nätet om man jämför med e28/e34. Skulle vilja få tips på sidor där man kan få lite rolig läsning om e12. Hade också varit kul om någon vill dela med sig om tips eller erfarenheter kring e12. Kort info om bilen: *helt rostfri! *158xx mil (inget missljud alls från motor och lådan är fräschare än min e34!) behövs göras: *behöver bättra lacken på några få ställen då tidigare jobb varit slarvigt gjorda. *svetsa ett rör till avgassystemet (har rostat av mitt på röret men slutburken verkar ok) *renovera framoken (ena kärvar trotts mationering, så nya packningar gör susen) *Byta ut stift, rotor, fördelare, kablar *Service (byta alla vätskor) *ställa in förgasarna (går inte rent och tomgången är vansinnigt låg) Så det blir mitt projekt i vinter. Målet är att all mekanik skall vara i sin ordning innan årets slut. Sen får jag gå på det estetiska till våren. BMW 525i 24v -90 | |
|
trevligt och man får gratulera till köpet! Vad gäller E12, så finns det en E28/E12 sida som kan erbjuda lite läsning: Länk ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Tack för tipset! Har bara skummat igenom sidan än så länge men det verkar trevligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.