|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att uppgradera bromsarna på en BMW 316i Compact -98 och har komit över ett komplet bromssystem från en BMW M3 -95 och nu undrar jag vad som krävs för att få bromsoken och skivorna att passa... Behöver man byta nåt mer? (gissar att bromsslangarna inte passar) Men typ om det är i genomförbart!? ABS - kontakten? Behöver man nåt mer från M3:an? Kom med förslag och synpunkter! :-) Tack på förhand! (Och jag är seriös!) M.V.H Jimmy Särås www.lazzat.nu | |
|
Ok ingen vet allså om det går att få på bromsoken från en M3 på en 316?!!! Konstigt... /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
Tror inte att någon har behövt kraftigare bromsar på sin 316!! he he! Men vadå det är väl bara ut i garaget och prova! LARS H |
|
|
LARS H: Jag har planer som gör att jag skulle behöva något störe bromsar! Har inte köpt bromsarna ännu men skulle vara kul att veta om dom passar eller ej! :-) Och visst om bilen bara skulle vara en 316 så lär det inte behövas mer än det vi redan monterat (Tarox skivor och Pagid bromsklossar) /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.