AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
825

Är denna 535'a värd pengarna?

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Ni som har lite erfarenhet av E34, skulle ni säga att bilen är värd pengarna? Den är ju relativt gammal men den verkar ju samtidigt vara i bättre skick än många 91'or osv.

Tacksam för alla svar!

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mitt snabba svar utan att egentligen veta någonting annat om bilen än denna bild + beskrivningen då på vagnen...
Köp!

Absolut prisvärd såg den ju ut att vara,med dessutom renoverad topp så borde den vara ett mycket bra köp.

Kolla kamaxeln ifall nu inte den blev utbytt vid renoveringen,men det görs ALLTID vid seriösa topprenoveringar på M30 i "normala" fall.
Kolla vevhusventilationsslangarna+kolla även att den "lilla krokiga" kylarslangen vid termostathuset verkligen är bytt ut...Om inte>>Byt den omg.

Finns annars mer att kolla i "sök inlägg" på vanliga fel på just M30 modeller..

Mvh Janne.
Bilen har haft 22 ägare (!!!!)
Kan ju vara bra o veta kanske....
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Rolex; jo jag såg detta när jag kollade upp den.
Kan ju förstås bero på det vanliga, att den bollats runt mellan olika familjemedlemmar för att krångla med försäkringar och dylikt.

Men det är ju helt klart en avskräckande faktor!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,antal ägare är väl inte så "förtroendegivande"...Men nu är det ju bilens SKICK som är det avgörande.

Lite spekulation från min sida då>>>>Låt säga att man får den för 25000kr efter lite sedvanligt prutande inkl. då 18'' fälgarna.
Försök hitta en E34 535i för mindre pengar som då är lika fin som den du länkade till...Finns icket många.
Iaf som det verkar på bild och på vad säljaren skrivit i annonsen,men naturligtvis kan det vara en dålig bil ändå,man måste kolla en beggad bil enligt konstens alla regler ändå..

Men att "ge upp" den pga ägarantalet är enligt mitt sätt och se på det ingen "höjdaranalys" ;)

Mvh Janne.
Ställ som många frågor som möjligt innan du åker och tittar på den, det är allt för gammal bil för att generellt kunna säga om den är värd pengarna eller inte, är den risig så är den värd max hälften av begärt pris, men är stötdämpare, koppling, avgassystem, kaross, bromsar i bra skick, och alla övriga funktioner fungerar bra/hyfsat bra, samt inga större reparationer behöver göras omedelbart är den värd ungefär dessa pengarna, det dyra är många gånger inte inköpet, utan reparationsbehovet.

Förutom nerlack/fälgar är den i mitt favoritutförande av en tidig E34:a, Cirrusblått är snyggt!

Mvh Stephan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det man också kan tillägga i sammanhanget som iaf jag tycker är "bra" är att på en -88 så har man inte så hårda avgasreningskrav som på -89 och nyare modeller vilket iaf jag tycker är lite "trevligt" :)

Sedan så anser jag att när annonsören skriver "toppskick" så bör den absolut vara i detta skick..
Men som alla vet så brukar detta "kraftuttryck" vara en smula malplacerat emellanåt.

Men jag tog iaf detta ord på "allvar" när jag värderade denna bil...osett ;)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.