AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.971

Varning för köpare av e34 beg.delar på Powerbörsen!

Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Vill utfärda en varning för en köpare från Norge som svarar på E34 beg.delar på Powerbörsen.

Denne köpare betalar inte för mottagna delar och hävdar som orsak att han sitter i ekonomiskt trångmål för stunden och får socialhjälp... Jag lämnar ut hans namn och adress via email på förfrågan om någon står i färd med att skicka E34 delar till Norge och vill kolla trovärdigheten. Detta med syfte att andra säljare av E34 delar på Powerbörsen inte ska luras på betalning av denne beklaglige norrman.

Om någon ställer sig frågande till varför jag skickat innan betalning är gjord, så är svaret att jag brukar göra så av smidighets- och snabbhetsskäl för köparen, något som tyvärr får omvärderas p g a denne bedragare från Norge.

/Z-motor
bustorp
Även här finns det rävar.....flera stycken tydligen. Otrevligt!

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Ja, jag tycker det borde vara en hederssak att göra rätt för sig, men tyvärr som du sa så finns det rävar.

Nu har det slumpat sig så väl att jag ska till denna del av Norge innan jul, kommer då att avlägga ett personbesök hos denne räv.

/Z-motor
bustorp
Resultatet hoppas jag att du återger i text här.......

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
japp jag har fått mail från en norrman som vill köpa min bakrutevinge till e34

Ulke
Jag med. när jag hade fälgar till salu....

//Ulke
jag sålde en färddator till en norrman som inte betalade.
Häng ut honom!

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Varför överhuvudtaget skicka någonting innan det är betalt?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
FRIFART, för att det vanligvis inte är några problem. Har skickat ett 30-tal reparerade klimapaneler till framför allt folk på AP och ALLA har betalat i efterhand utan problem.

Man kan ju också vända på det, ska man principiellt betala innan man fått någonting?

Men det är ju bra att problemet uppmärksammas.
Har du adressen?
Är i Oslo i veckorna så jag skulle kunna ta mig en titt.
Min mail finns i profilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.