|
|
|
|---|---|
|
Billiga bilar kan man nog kalla BMW för som begagnade. Vilket uselt andrahandsvärde dom har! Skrämmande låga priser på fina fullutrustade bilar. Finns flera fina ex för 50-60t som säkert rullar några tusen mil till eller 20.000 mil till.... E39 måste vara den mest prisvärda begagnade bilen idag va? Även firmorna kan ju knappt få mer än 100t oavsett årsmodell om inte bilen har Läder,navigation/M-Paket m.m. Många handlare verkar rata g:a BMW för att dom inte går att bli av med. En del har dom stående månad efter månad. Fyndläge för den som hittar ett fint välvårdat ex. med andra ord! | |
|
Japp håller med dej att E39 är ett riktigt bra begagnat köp, men man ska veta att det inte är så lätt att kränga andra märken begagnat heller. Mvh |
|
| Lustigt, jag som satt och tänkte detta idag i bilen och skulle precis posta en likadan tråd. Det är märkligt att BMW:s kanske genom tiderna mest framgångsrika bil nu går att köpa för "kaffepengar". Rosad i press och av ägare, numera "skåpmat" till reapris... Fast femman har väl alltid mött samma öde. Både E28 och E34 har slumpats till skillnad från treorna som appellerar "panka" ungdomar. Gamlingar med "stålars" köper nog en nyare bil. ;) Därav det kraftiga prisraset på äldre exemplar??? | |
|
Jaa..som köpare av E39 540 så är jag fortfarande förundrad hur jag kunde få en sån underbar bil för så fint pris och med så mycket utrustning. En så härlig bil har jag aldrig haft. Förstår att det svider för dom som skall sälja, men jag kan inte förstå att det inte är större köpsug efter dom.!!! Min bil Länk |
|
|
host host, BMW har knappast varit så framgångsrika som dem är idag PowerMac. Men ja, andrahandsvärdet är riktigt dåligt på BMW, kanske beror på att det kostar en smula att äga en långmilad BMW? Eller kanske driften som folk är rädda för, en 540 är ju en riktigt fin bil, men när dem kommer till bensinförbrukning och reparationer så är nog riskokaren bättre. Med tanke på det höga bensinpriset så är det förstående varför priserna på t.ex. 540 har sjunkit så pass. Definitivt läge att inhandla en 540i fullspäckad med utrustning, synd bara att jag inte har några behov av en sån kraftfull och bekväm bil.. Vore jag 10 år äldre, med familj och ett jobb på längre distans skulle jag inte tveka en sekund. E36:an passar min behov perfekt, billigt går den också. |
|
| när det kommer till ska det stå. | |
735 |
MD: Tror att du är ute på hal is, PowerMac har rätt. E39 var i Sverige utsedd till bästa bil att äga, 6 år i rad av ägarna i undersökningar gjorda av jag tror det var motormännen. E60 har rasat kraftigt i dessa undersökningar. BMW har utan tvekan också haft problem på världsmarknaden med kvalitétsproblem. Även valet av chefdesigner, har också vållat stor uppståndelse, även om de flesta börjar vänja sig. Och jag håller med 528:an när han säger att det är mycket bil för pengarna. Det blir ju knappast bättre (för ägarna) med den massiva import som också pågår... BMW-förare älskar oftast! |
| Men trots det säljer de mfler bilar och tjänar mer pengar... | |
|
5-serien har väl alltid haft ett ganska dåligt andrahandsvärde efter några år när facelift och nya modeller presenteras. Jag vill minnas att en 528 E28 -86 kostade ungefär lika mycket 1995 som en 528 E39 -96 kostar idag. Särskilt konstigt är det alltså inte om man väger in åldern på bilen. Idag är det svårt att sälja äldre begagnade bilar. Låga räntor gör att alltfler väljer nytt eller nyare begagnat. Efterfågan på lågmilade kombibilar (E46, V50, A4 etc) årsmodell 03-05 är mycket hög, även på privatmarknaden. |
|
| Treserien bli mera lättsåld med åren men femmorna blir iskalla efter några år på vägarana. Treorna är knappast värda sitt pris medans femmorna ger dig svårslagen valuta för pengarna. Slutsats = köp en begagnad E39. ;) | |
|
Men undvik att sälja den! ;o) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.