AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
776

Entusiastförsäkra M5 3.8

co
22
corre535
Bmw 535 E34
Hur kan jag entusiast försäkra min M5 3.8?
Nån tips eller nåt?

Tack på förhand

Med vänlig hälsning Corre 535
ro
26
robsta
323i Touring -98
Hej,
jag undrar samma sak - funderar på att skaffa en M5. Jag har kollat med Länsförsäkringar - bilen ska vara 20 år eller äldre. En möjlighet är kanske via MHRF, men det är omgärdat av regler. Läs mer på Länk. Så jag är också tacksam för tips....
Mvh Robban
Det är i dagsläget i princip omöjligt att entusiastförsäkra en bil som är yngre än 20 år.

Det är inte HELT omöjligt, men säg att du har en chans på 1000 att lyckas (min uppskattning), förutsatt att bilen är i ett unikt skick. Kan ju vara värt ett försök!

Mvh,
Kalle
co
22
corre535
Bmw 535 E34
tack för alla svar
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Har också noterat det som Kalle skriver. Har snöat in på en M3:a (årsmodell 1997) och har med anledning av detta varit i kontakt med mitt försäkringsbolag - Länsförsäkringar. De menar att det visserligen inte är ett absolut krav att bilen skall vara 20 år, men det är svårt att få t.ex. M3/M5 entusiastförsäkrade. De kunde inte lova något och summa summarum såg det mörkt ut. Är lite osäker på om jag skall fullfölja mitt projekt eftersom jag endast vill använda bilen sparsamt, och jag vill definitivt inte betala en megapremie för bilen. Irriterande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.