|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni får ursäkta min dumhet... Men hur kommer jag åt batteriet på min 525 E34. Det sitter väl under baksätet eller? Jag har en intruktionsbok på tyska så jag fattar inte ett skit vad som står... Men jag såg en bild om att man skulle rycka i några handtag, men jag hittar inte dessa heller. Det uppkom en lite smått pinsam situation när jag erbjöd en kille starthjälp. Men det sket sig för jag kom aldrig åt batteriet :) | |
|
På min 520 så tar jag bara tag i baksätet i bakkant & lyfter. Angående starthjälp så finns dey i motorummet en pluspol så du behöver inte koppla på batteriet. Mvh Sven |
|
|
Å fan. Det måste ja ut o checka. Måste man rycka hårt eller? |
|
|
På min 525 iAT måste man peta in en spärr som sitter i respektive platta i sitsen där man sätter in säkerhetsbältet. Peta med en tunn skrivmejsel eller så hålet. Sedan kan man ta tag i bakkanten och lyfta. Dock är det enklast som Bathory skriver. Använd pluspolen i motorrummet. /Hawkan |
|
|
Möjligtivs har ni vilselett honom, då ifall att han har en sedanare så rycker man baksätet i framkant. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Camata: Helt rätt....ryck baksätet i framkant....så lossar det. sitter ett fäste längst ut på varje sida som går ner i bilen... | |
|
Om inte man har en sedan med fällbart baksäte som jag hade tidigare.. då rycker man i bakkant i baksätet iaf..! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Vilket jävla krångel för att komma åt ett batteri ;) | |
Ulke |
Kan vara lite trögt att dra det rakt upp i framkant, men man kan banka till kraftigt bakåt på sätet i framkant cirka 20.25ck in från sidan där plåtbeslagen sitter så brukar det gå smidigare att lyfta det rakt upp sedan.... //Ulke |
| Tackar! Ska ut och slita senare... | |
|
Du behöver inte vara rädd att något ska gå sönder, bara du håller, som Ulke antyder, en hand på hörnet och en längre in mot mitten. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Vilket år placerade batteriet där på 525an? Har ju mitt på traditonellt ställe under huven | |
|
518 jimmy Om du söker inom ämnet så finner du att det inte finns något egentligt sammanband förutom ev. utrustning. BMW står, har alltid och kommer alltid att stå för 50/50 viktfördelning (okej, eget önsketänkande), vilket gör att det kan hamna vart som helst, i stort sett. =) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
Miper335 |
Trodde att alla E34 hade batteriet under baksätet....varför flytta runt det? Har själv aldrig sett en E34 med batteriet fram. Däremot har de med mycket utr. även ett mindre batteri i bagaget ( ialla fall i kombin.) Säkerhetsmässigt sitter det ju bra under baksätet och den enda gången som man egentligen behöver komma till det är ju när man skall byta det. Rent och snyggt är det också! -Men i bilvärlden händer det ju som sagt konstiga saker. |
|
Tidiga 520 hade iallafall batteriet i motorrummet. Freude am fahren |
|
|
min 525 24v -90 har också batteri i motorrum, trotts att det är fördraget under baksätet. |
|
| Detta kan diskuteras länge. Jag rekommenderar att ni söker i ämnet, om ni vill försöka finna någon klarhet... | |
|
Vad är detta för batterie igentligen ?? Mitt siter under huven. |
|
|
miper335: det lilla batteriet sitter enbart i de bilar som är utrustade med webasto, alltså bränsledriven motorvärmare.. Det är frikopplat från det stora när bilen är avstängd för att inte tömma startbatteriet. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Visst går det även bra att ladda batteriet genom motorummet på kontakterna då man har batteriet under baksätet?? Mvh/Palle |
|
|
PalleM Yes! plusen ligger under täcklocket med ett plus på, och sen jordar du på ex. fjäderbensbultarna. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.