|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att införskaffa en 528iA eller 728iA 1998-1999. När jag kollar på priser på bmw.de så kostar dessa ungefär lika mycket med ungefär samma utrustning och miltal trots att prisskillnaden för dessa bilar nya var stor. Vet någon hur detta kommer sig ? (528iA/728iA -98 7500mil ca 23000 euro) | |
|
Det är helt enkelt utbud och efterfrågan som styr priset som vanligt. Dessutom är e38 ej längre aktuell kaross vilket 528an är runt ett år till (eller var det mer?) Önskar dig lycka till! 528an är en toppenbil, fin design, snabb och snål. /Simon |
|
|
Tycker du ska kolla på en E38:a som ett seriöst altenativ, särskilt om det är en landsvägsvagn du söker. Bättre komfort får du leta efter. Ska du ratta mycket i stan är E39:an kanske ett bättre val, de där dryga 15-20 extra cm på längden o någon på bredden gör att antalet lediga parkeringsplatser krymper på något vis. Driftskostnadera är i princip samma för bilarna. |
|
|
Kolla privatannonser. Det går att pruta mycket numera eftersom firmorna inte betalar mycket i inbyte. Detta p g a att de i sin tur måste lämna garantier på bilen och det kostar dem en slant. Bilen går att kolla upp ordentligt från Sverige och sedan naturligtvis på plats. Kom nyligen med en privatköpt ärlig 528iA. Det är inte fler oärliga människor i Tyskland än i Sverige (procentuellt)... :-) Lycka till!! /NP |
|
|
Tack för tipsen. Dock vet jag inte om jag vågar köpa privat. Jag hade tänkt mig att köpa en E38 (kör mest på landsväg) hos en auktoriserad handlare i Tyskland med Europlus garantie. Jag är novis på området så privatköp är väl lite vanskligt då ? Hur mycket billigare är det generellt att köpa privat jämfört med handlare ? /Per |
|
|
Det är lite svårt att säga men kolla på www.se.mobile.de (bra sökmotor) så får du själv jämföra. Där hittade jag min. Det går att kolla upp bilen från Sverige - men känner du dig osäker... Be ägaren att faxa Fahrzeugbrief och serviceboken. Sedan kan du kolla på auktoriserad firma här om tidpunkterna och milen stämmer. Prata med gamla ägaren (står i Fahrzeugbrief:et - hitta honom/henne på internet (I Tyskland finns "118118" på internet)) och prata lite. Ställ de vanliga frågorna! Sen är det bara att flyga ner och se på bilen. Du bör ha flera alternativ i närheten. Väl nere provkör du bilen och åker till auktoriserad firma/verkstad och kollar bilen. Det kostade inget för en provtur och underredskontroll. Be säljaren att han hjälper dig med exportregistrering i samband han/hon avreggar bilen. Sedan är det bara att åka hem!!! När du är hemma så kan du för din egen skull kolla bilen i samband med nycklarnas omkodning. Lycka till!! Mvh /NP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.