|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har bestämt mig för att köpa en BMW, jag har tittat på Blocket och siktar på en 320i 2002 för ca 160 000kr. Jag vill dock veta vad det kommer att kosta att försäkra en bil i den klassen. Någon som vet vilket bolag som är billigast, eller kan ge rekommendationer? tacksam för svar! /John | |
|
Aktsam skulle jag tippa. /M Min bil: Länk |
|
| Omöjligt att veta vilket bolag som är billigast för dig. Det enda sättet att ta reda på det är att ringa runt till alla bolag. | |
|
Jag har själv ringt runt på 320 02- och hört mig för var det är billigast och för mig blev AKTSAM klart billigast, 3107kr med 5000kr i självrisk. Kan väl tillägga att jag inte direkt bor i centrala Stockholm... |
|
|
www.aktsam.se har en bra prisförfrågan-funktion. Där får man snabbt och enkelt fram vad det skulle kosta att försäkra bilen hos dem. Spontant verkar det som Aktsam är en bra plats för BMW bilar. Dock kostar det ändå 8500kr/år för en 320 -02 i göteborg vid 5000kr i självrisk. :( Via webben fick jag följande resultat: 320 -02, Göteborg, över 25 år Aktam 8500kr (5000kr självrisk) IF 10432kr (6000kr självrisk) LF 11184 (5000 kr självrisk) Tennant 11200 (3000kr självrisk) |
|
|
di99pejo, kolla Folksam www.folksam.se och Trygghansa www.trygghansa.se också om du inte gjort det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.