|
|
|
|---|---|
|
Undrar över dom som har Alcantaran med silvertrådar hur det ser ut efter 12' mil, fransar sig silvertrådarna? Feedback från de som kör manuell 530d? Varvtal vid 110 resp. 160? Är lådan 5vxl eller 6vxl (193hk)? Tack på förhand M V H Stephan Dagbok:Länk | |
|
5växlad både som manuell och automat. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Jag har mailat dig bilder på en som hade gått 15k. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Stort tack Stephan och Andreas! Nu hoppas jag bara att nån 530d ägare läser denna tråd och lämnar lite info. Tyvärr så verkar det svårt att hitta en carbonsvart med manuell låda och alcantarainredning :( M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Har en 530dT -01 (193 hk) med manuell låda och den varvar aningen över 2000 rpm vid 110 Km/h resp. 3000 vid 160 Km/h. Körde 55 mil idag och saknade verkligen inte en sjätte växel. Man får hålla "igen" när man ligger i omkörningskö på 2+1 vägarna eftersom få andra har samma acceleration från 100 km/h utan att växla ner. Underbar långdistansare med låg förbrukning! M.v.h. Lennart |
|
|
STEPHAN; Det går inte bra med tvåfärgad skinnklädsel/ratt? Mvh Stephan |
|
|
Bolena: Va bra. Stephan: Tänkte du på de carbonsvarta med individual inredningen (brun/svart resp grå/svart)?! Fördelen med alcantaran är det inte blir lika kallt på vintern - framförallt när det saknas stolsvärme bak till sambon ;) + att den är lättare att hålla fräsch. Vad tror ni om den här; Länk (hoppas länken funkar) M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Att alcantara är lättare att hålla fräsch beror nog på vad som eventuellt spills i bilen ;) Håller dock med om att alcantara klarar vanligt dagligt brukande mycket bra. Bilen du länkar till verkar ok även om jag personligen skulle sakna elstolar. Grillen skulle jag också byta men det är ju en smaksak. Priset dyker jag dock är lite väl högt men jag har inte full koll på 530d utan jämför vad en liknande 530i borde kosta. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Vi får se om bilen har elstolar. Ibland skriver de inte all utr i annonsen. Vill dessutom hitta en med dubbelglas. Det varken äts eller dricks i mina bilar oavsett om det är bruksbilar eller entusiastbilar ;) Hittade några på bmw.de också som jag ska kika närmare på. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Stephan; Jag tänkte på den från 12/03, en Touring med 66600km för €28990 finns hos BMWhandlaren Autohaus Gottstein i södra Tyskland. Godkänner du en annan Svartfärg, är det inget problem längre, men dom flesta som kostade på sig Individuallack, tog även läder, men jag förstår att du gillar Carbonsvart, den är en riktig hit! Mvh Stephan |
|
|
Har stoff/alcantara klädseln i min och silvertrådarna på sittytan verkar inte vilja fransa sig än iaf (10600mil) men de har bytt färg till nästan svart så lite klädseltvätt vore kanske på sin plats. Däremot så skulle det vara intressant å veta hur länge alcantaran i sidostöden på sportstolarna håller. De är ju rätt utsatta... Håller alcantara sämre än skinn? Man låda funkar fint, har man bara fått i femman behöver man inte röra spaken så mycket mer. Och håller med om att vajerräcke 2+1 filer är riktigt skoj när man får nån bakom sig som vill om men inte riktigt orkar... he he... Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
|
Stephan: Tyvärr så sticker priser iväg ordentligt och ligger farligt nära E61 när man tittar på Carbonsvart. Får nog bli en svart eller silver E39DTM med alcantara. Joke: Tack för infon. Själv tror jag att alcantaran håller längre, speciellt om man inte sköter skinnet ordentligt från dag 1. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.