|
|
|
|---|---|
|
hej! kom precis he från långfärd med min nyinhandlade 525tds touring -93, har upplevt delvis kraftiga vibrationer vid lätt inbromsning, från hög fart. sen hade jag en liten olycka då vätska råkade spillas ut över mittkonsolen där varningsblinkersen sitter. efter det går V-blinkersen konstant. måste plocka ur reläet för att det ska sluta men då tappar jag mina vanliga blinkers också! har prövat att bara dra säkringen för V-blinkers, och stoppa dit reläet. Det hjälpte inte heller. så hjälp en nybliven BMW-ägare nu.. Diesel. Det räcker längre. | |
fjamsetramsa |
du kan väl ta upp kontakten o göra rent?? |
|
dina skivor är nog vinda! |
|
|
okej, har fått pli på varningsblinkers, var tydligen bara kondens, av vätskan. vibrationerna kvarstår dock. ska se hur det blir med vinterdäcken på.. annars blire väl å kolla spindelled och övriga stag. |
|
| Som sagt, vibrationerna beror nog på skeva skivor. | |
|
men borde inte vibrationerna vara konstanta då? oavsett fart..? Diesel. Det räcker längre. |
|
|
Det här ska bli intressant, har precis det problemet på min. Grejen är att egentligen är den känsligare för störningar, jag menar att om däcken är perfekt balanserade och skivorna nya så går det bra, men vid minsta lilla störning börjar det skaka, både runt 130 och vid inbromsning från ca 100 och uppåt. Så till exempel funkar det bra med lättmetallfälgarna till sommardäcken, medan de perfekt balanserade vinterdäcken på plåtfälg (skevhet inom toleranserna) ger skak. Skivor i perfekt skick fungerar, men minsta lilla skevhet (man får byta ofta...) ger skak. Ska E34:orna vara så här känsliga, eller är det något i upphängningarna som behöver bytas? Nån som vet? Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
K.N. var köper du dina skivor? kärvande ok kan ju också resultera i skeva skivor om bromsarna ligger på så blir det en himla massa värme... Mvh Andreas |
|
|
Har inte haft anliggning, osäker på om skivorna verkligen är skeva. Gamla skivorna var original, satte sedan dit mökonomens brembo. Fick tillbaka rattfrossan vid inbromsning för några veckor sedan och tänkte att skivorna slagit sig, men nu är det bra igen... Känns mer som att någonting är superkänsligt för vibrationer, men vad? Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
kolla upp ang. glapp i alla leder och stag i framvagnen.. Mvh Andreas |
|
| dåliga bussningar? | |
|
Min e34 viftar typ på svansen vid vissa inbromsningar, ibland viftar den inte alls. Men problemet kommer i alla fall från bakvagnen. Skeva bromsskivor bak tolkar jag det som??? 073-731 51 04 |
|
| Nån som har tips på var man ska börja. Har nog slut i silentblocken, men e borde ju inte ha med detta att göra? Andra stag och bussningar som gör bilen vibrationskänslig, och ofta pajar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.