AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.581

Är detta rimligt?

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg landade på ca 11000 i totaltkostnad så 10 låter rimligt och 18 är inte farligt dyrt, de lämnar ju garantier.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Jo jag har kommit fram till samma sak, tyvärr försvann en kalas fin bil framför näsan på mig, attans...

Får fortsätta leta. =)

Fredrik M - Snart Z3 2.8
Alla ni verkar glömma bort en viktig sak när man ska importera bilen ? Om 18k är mycket eller inte kan man ju diskutera, jag tycker det är mycket eftersom jag har ju importerat bilar för mycket mindre pengar och framför allt köpt bilen utan mellanhänder som oftast skruvar med mätarställningen, serviceböcker m.m. ! Men vi glömmer de 18k, hur mycket är det värt tycker ni att slippa gå runt och undra "har han nu lurat mig eller inte"? Mitt råd till alla är åk själva om ni kan, strunta i vad alla andra säger för så svårt är det inte att ta hem en bil!
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Marin:
LastMinute har billiga biljetter!
www.lastminute.com
Tel:020-430303
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M 3: Inte alla som har tid eller kan tyska så alla kan ju inte åka ner själva. Hade alla gjort det hade det inte funnits någon marknad för importerare det gör det ju nu.
Acey, jag förstår det men då hade jag i alla fall inte anlitat någon firma ändå utan försökt hitta en i Sverige som har rullat en tid kanske och importerats ut av någon privatperson som köpte bilen för sig själv och inte enbart för att tjäna pengar på den ! Jag kanske har helt fel när det gäller det här, vet inte men jag litar inte på bilhandlare ?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M 3: Självklart håller jag med att man kanske ska passa sig vad det är för bil man köper. Men samtidigt finns det faktiskt seriösa bil firmor. Men svenskar är så oftast att man vill ha det absolut billigaste. Köper man från en seriös importerare så blir oftast priset inte mycket billigare än att köpa en bil från bmw. Däremot kan man få tag på en bil med mer tveksamt ursprung för en bra mycket billigare peng.

Det urtvättade begreppet man får vad man betalar för är aldrig så sant som i dessa fall.
Jag tar också 18000 kr för att ta hem en bil.

Titta gärna in på min hemsida för att se vad det kostar att ta hem bilen själv.

Visst, man tjänar lite på att importera själv, men det är inte alla som
A kan ta ledigt från jobbet
B talar flytande tyska
C har tillräcklig kunskap för att på plats i Tyskland kunna kontrollera bilens skick och historik

Seriösa importörer lämnar vidare adressuppgifter till tidigare ägare mm till sina kunder så att de själva kan dubbelkolla alla uppgifter.

/Daniel Lindgren
(har tidigare arbetat vid BMW i München)
el
174
elite
745i E65 -03
...och där måste jag ge Daniel en eloge för ett fantastiskt seriöst bemötande. Han tog in en 740iA till mig nyligen, jag fick köra den genom M-test innan jag bestämde mig och där kom det fram en hel del småsaker och några större (dock inget uppenbart som man skulle kunna hittat UTAN ett M-test).

Döm om min förvåning när Daniel utan tvekan erbjuder sig att lösa dessa problem. Det är inte vanligt hos rena importörer.

Som jämförelse kan sägas att mina kostnader hade blivit runt 10.000:- för att ta in den själv, nu kostade det 18.000:- men för detta fick jag säkerheten att lämna tillbaka bilen om jag inte var nöjd, och dessutom eventuella problem åtgärdade! Det kan ju vara värt en del att slippa ta risken att bli blåst!

Tack Daniel! Jag återkommer garanterat till dig nästa gång också.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.