AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.603

330 touring -02 hos Lux Automobil i Stockholm

Sida 2 av 3
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilförsäljningen i Påarp har ju hyffsat rykte och deras bilar brukar se mycket fina ut. Dom har åtminstonde en faciliftad 330 inne och några pre-facelift. Länk

Dom ligger ganska högt i pris så har du möjlighet så skulle jag rekomendera dig att att leta på www.bmw.de och ta hem en bil själv.

___
//Ulf
Har även tittat på mobile.de samt bmwag:s egna beg bils bas och man blir mycket sugen på att importera själv det finns ju så mycket att välja på. Problemet är ju att man inte kan språket, jaja det löser sig nog har några månader på mig att leta (tillökning på g) tack för hjälpen so far iaf
Häggenäs Automobile har jag bara hört gott om. Länk Tyvärr har de ingen 330 som passar dina önskemål just nu, men slå en signal och kolla om de har någon på gång.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Rolex:

"Carlito:
De inlägg du skriver skulle jag kunna klassa som förtal av företaget."

Det skulle du vara väldigt ensam om, förtal gäller nämligen enbart privatpersoner. Det kan ALDRIG bli fråga om förtal gällande juridiska personer, det funkar inte så. Det är alltså helt ok att säga att en bil är skruvad utan att ha fullständiga bevis för det, det blir inget förtal i alla fall. Nu visade det ju sig att bilen var skruvad eftersom "330d" tog utdrag från garantidatabasen vilket ytterligare skulle göra förtalåtalet rätt jobbigt att genomföra. Kort sagt, skrik inte juridik när du inte har torrt på fötterna.

LuxAutomobil finns för övrigt diskuterat tidigare där det visat sig att mätarna varit skruvade.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
andreas_lofgren:
När jag skrev mitt inlägg så var det ej konstaterat att bilen var till 100% skruvad. Dessutom har du totalt blandat ihop PUL (personuppgiftslagen) med "förtal" av firma. PUL gäller privatpersoner som sagt men EJ företag (alltså förbud om att sprida personliga uppgifter i ex. media), stor skillnad.... Finns INGEN lag som säger att det är fritt fram att förtala något företag om du nu trodde detta.
Att LuxAutomobil tidigare figurerat ang. skumma bilar här på forumet skrev jag oxå i mitt inlägg om du nu verkat missat detta.
Tror snarare att det är DU som borde ha lite torrare på fötterna innan DU börjar babbla en massa strunt och försöker tillrättavisa folk.....
viperhauck:
Inte för att fortsätta någon smutskastning, men ang. 330'n med M-paket läs om vad som skrivits om handlaren på forumet:
Länk
Länk

Mvh,
/Wille
Rolex:

Vem fan kallar du för sk*t-stövel ?

Om någon är sk*t-stövel här är det du och din vän Fartglad.

För det första så var det Fartglad som hoppade på mig med personliga angrepp:

"Carlito: Intelligent svar. Verkligen...behövs fler som dig på forumet *NOT*... "

Så här skrev han i sitt inlägg, bara för att jag sa att jag tror att bilen i fråga är skruvad, vilket visade sig också vara sant.

Så varför ska inte jag få säga min mening om din vän Fartglad då ?

Jag förstår inte varför ni tar så illa upp om bilen i fråga, ingen av oss äger den ju precis.

ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
den blå/svarta 330in med m-paket på montana bil hade gått runt 12000 ett par månader innan den importerades så den mätarställningen dom anger stämmer inte.. synd men knappast oväntat men det priset och med den utrustningen.. va själv spekulant på just den bil och hade handlat direkt om den var riktig..

Tips till alla som lägger ut såna här trådar: ta reg/chassinr och ring till eller åk till närmsta bmwhandlare så får du senaste mätarställning i tyskland, snabbt och enkelt.

Jag kan bara tala för mej själv men min erfarenhet är att dom flesta bilar av den här typen till relativt låga priser och nyligen importerade ÄR backade..
ALLA bila som jag vart intresserad av och kollat upp har varit backade mellan 3 och 9 tusen mil så passa er innan ni köper något förhastat, det är inte så kul när du lämnar in din nya fina bil på service om ett halvår och kundmotagaren talar om för dej att din bil är tillbakaskruvad x antal mil när du hämtar ut den.

Lycka till med sökandet efter en fin och ärlig bil

mvh Evers
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag blir så trött på personer som har så fel att de tror att de har rätt

Citat från Justitekanslern

"När det gäller förtalsbrott kan detta endast rikta sig mot fysiska personer och inte mot juridiska enheter (jfr Holmberg m.fl., Brottsbalken del I, 6:e uppl., s. 247 f.)."

Har du kanske egna lagar att gå efter? Att överhuvudtaget tro att man kan bli åtalad för "förtal" mot en juridisk person är helt fel. Det existerar inte!

Ingen har för övrigt sagt ett ord om PUL innan du drog upp det så eventuell sammanblandning har i så fall skett enbart av dig.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kort fråga om miltalet: hur fick ni fram garantiserviceuppifter utan att betala BMW? Det brukar ju kosta ca. 240 kronor.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
Jag har aldrig betalat för detta, men jag har en ganska bra relation med min bmwhandlare, men det är möjligt att vissa tar betalt för denna uppgift, men 240kr är väl en ganska liten summa i sammanhanget.. köper man en bil för 200k + så skulle iaf jag lägga dom 240 på veta att miltalet stämmer..

mvh Evers
an
2
anderssven
330i sedan -01
Jag har arbetat som mekaniker åt en auktoriserad bmw handlare i stockholm i ca 4 år. Har själv köpt min nuvarande 330i sedan hos Lux automobil i våras. Då hade jag ett stort intresse för en coupè som dom hade och en annan 330 sedan än den jag köpte. Givetvis kontrollerade jag mätarställningar med Tyskland på samtliga bilar, och alla dom stämde, samt att service böckerna var i sin ordning.
Då jag vet att dom har väldigt mycket försäljningsuppdrag åt kunder (2 av 3 bilar jag tittade på) så kan jag personligen tänka mig att dom tar bilder från olika bilar på nätet. Har ju själv sett många handlare som har pressbilder på vissa annonser på bytbil m.m. Man bör inte dra alla över samma kant direkt. Jag fick ett seriöst intryck av dom hur som helst. Och när man köper en import bil så tycker jag att man skall kontrolera böcker och så gott man kan mätarställningarna på bilen man är intresserad utav. Sen ska man ju samtidigt ha klart för sig att det inte bara är importbilar som kan vara skruvade, det har jag själv sett många exempel på.

/ Anders svensson
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

anderssven: det är säkert så att Lux säkert har bilar som inte är skruvade men då jag själv har sett två bilar som dom hade till salu samtidigt som samma bilar fortfarande låg kvar på den tyska bilfirmans hemsida med ett par tusen mil mer på mätaren så räcker det för mig att aldrig handla bil där. Den senaste 330'n bara bevisar att min åsikt stämmer. Att börja dra in försäljningsuppdrag och pressbilder är väl knappast någon förklaring. Försäljningsuppdrag är ju i de flesta fall bara ett sätt att sälja en nyimporterad bil som tagits in på en privatperson istället för firman för att kunna göra ytterligare några kronor på bilen.

Mixtus: Den person som la in uppgifterna om garanitservicarna har väl antingen betalat eller så har han tillgång till dessa.

___
//Ulf
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Måste ändå få göra en liten reflektion om hur väl dylika trådar följer ett ganska väl förutbestämt mönster!

En handlare och/eller en specifik bil fullkomligen sablas ner med sakliga argument som visar på att det finns mycket skumma detaljer i bakgrunden eller rent av rent fusk.

I slutet (?) av tråden brukar det dyka upp en "darkhorse" som varken förr eller senare gjort/gör några inlägg i forumet.
Dessa personer försöker oftast göra mer eller mindre pinsamma försök att skyla över de för säljaren så prekära tidigare framlagda fakta och gör tafatta försök att reparera situationen för säljaren som "blivit tagen med byxorna nere", trots att det är duktigt dödfött att ens försöka...det enda de gör är att de väcker tråden på nytt och undviker därmed att den skulle kunna falla i glömska. (vilket troligen skulle vara det bästa för säljaren)

Är det fler än jag som ser det lätt tragikomiska i det sistnämnda? ;o)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Johan B:

Läste precis och kan inget annat än att hålla med
Johan B; Nej, du är inte ensam, jag hade samma reflektion, det är kul att säljarna hittar till Autopower;)

Är jag blåögd om jag tror att en korrekt bil med högre miltal, som till exempel en 16000milers 330iM Touring facelift i Estorilblått med xenon, navi 16/9, läder, glaslucka skulle gå att sälja med vinst av en bilhandel?

Mvh Stephan
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Johan B:

Mitt i prick, bra skrivet!

mvh
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Underbar kommentar Johan B ;D
Stephan - Du är inte blåögd. Däremot blir frestelsen att tjäna snabba pengar alltför stor för många av våra fifflande vänner. De lägger hellre sin heder åt sidan och tjänar 30 000 på en fuskad bil än behåller hedern och tjänar 20 000 på en ärlig bil. De flesta med logiskt tänkande fattar att en handlare som säljer fuskade bilar har kortare livstid som företag än en handlare som bygger sin verksamhet på ärliga bilar och återkommande kunder. Snabba pengar är korta pengar.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Johan: håller helt och hållet med dig!

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.