|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Hej, var och tittade på denna bil idag undrar om nån känner till firman/erfarenheter. bilen är ny import. har ej kollat upp s-bok eller så ännu men tycker förarstol ser ovanligt sliten ut vid sidostödet. annars såg bilen bra ut frånsett en spricka i vindrutan, något gulnade sidoblinkers och en repad strålkastare vä fram( med kniv)Länk | |
| typ med kniv, skall det stå | |
|
Jag tror att den är skruvad. Nyimport och att mätarställningen är under 12.000 mil är typiskt för skruvade bilar. |
|
735 |
Jag vet inget om bilen, men priset är relativt ok för att vara en handlare. Bilderna var ganska risiga, så det är svårt att säga ngt om skick. Förarstolen hade lite repor men det blir så på sportstolarna, speciellt om man ligger i de övre viktklasserna. Men det är inte läder utan halvläder i bilen. Och själv skulle jag pröjsa för att slippa hemska M3 kopior ;-) men det är jag.. BMW-förare älskar oftast! |
| Carlito: Intelligent svar. Verkligen...behövs fler som dig på forumet *NOT*... | |
|
Carlite: kanske inte så genomtänkt svar. Bilen är 3-4 år gammal beroende på när den är uttagen och att påstå att en bil som rullat under 3-4.000 mil/år automatiskt ska klassas som typiskt mätarskruvade håller inte riktigt. Sen är det ju fullt möjligt att du ändå har rätt om bilen då firman i fråga tidigare har annonserat mätarskruvade bilar Länk viperhauck: sportstolarna är känsliga för slitage och jag har sett bilar som rullat mindre med betydligt mer slitage än denna. Beror mycket på tidigare ägares kroppsbyggnad och vilken teknik han använder för att kliva in och ur bilen. Bilar bör ju alltid kollas upp innan köp och när det gäller denna så bör det nog göras extra noggrant. ___ //Ulf |
|
| Jag har också märkt att sportstolarna tar mycket stryk. Framför allt dynan på vänster sida av förarstolen har en tendens till att bli "nedsutten". Har hänt så på min sv-sålda som garanterat bara gått 7000 mil. Dock är själva lädret i toppskick men det ser lite sunkigt ut :/ | |
|
Fartglad: Jag är i alla fall lite realistisk. Jag får det intrycket av att den här bilen är skruvad och då skriver jag det helt enkelt. Om du är så jävla smart själv, varför kommer du inte med ett bättre inlägg än att bara tracka på andra. Ditt inlägg är ju verkligen till mycket hjälp för viperhauk *NOT*..... |
|
Evol-79 |
Tycker faktiskt att det är en sund inställning att utgå från att ALLA bilar som säljs är skruvade båda svensksålda och importerade. Vid bilköp lönar det sig att vara överdrivet skeptisk och kritisk till alla objekt man finner intressanta, på så sätt minskar man risken att bli lurad. |
Evol-79 |
För mig är en bil skruvad eller på annat sätt tveksam tills motsatsen är bevisad. |
330d |
chnr> PC20322 041215 143132km 050111 145282km |
|
330d menar du bilen som jag länkade till? isåfall tack för infon |
|
|
330d: Menar du bilen som viperhauck frågar info om ? Hur fick du reda på mätarställningen ? |
|
|
Carlito: De inlägg du skriver skulle jag kunna klassa som förtal av företaget. Även om du är "säker" på att bilen är skruvad, så håll det för dig själv tills detta åtminstonde är bevisat! Och ditt ovårdade språk som du använder mot exempelvis Fartglad gör att du framstår som en ännu större sk*t-stövel. Inlägg som de du skrivit i denna tråd för ju inte detta forumet framåt om man säger så.... Efter att jag har läst tidigare trådar angående denna firman och dess ngt suspekta bilar så kan även jag tänka mig att denna bil skulle kunna vara skruvad men jag har befog att anse detta. Inte som när du ropar ut att "Nyimport och att mätarställningen är under 12.000 mil är typiskt för skruvade bilar" (helt utan motivering eller förklaring, personlig erfarenhet av firman eller liknande). Tjafsa inte vidare om detta mer nu, tack. Ta lärdom istället! |
|
|
XHT419 har VINnummer PC20322 tillverkad 11/01, så ja det är bilen som länkas till i inledande inlägget. Jag rekommenderar som vanligt köp hos auktoriserad BMWhandlare i Tyskland, där går det att hitta en korrekt 330iT-02 med Euro+ garanti för ungefär dessa pengar, och då med ett miltal som stämmer inte bara på mätaren. Mvh Stephan |
|
| Bra sagt Rolex! Tänk om ALLA kunde tänka på det, innan varje inlägg om andras bilar, oavsett om det gäller svenska eller tyska. | |
|
Hur är det nu. Är den skruvad? //Player |
|
|
Med tanke på att den i annonsen sägs ha rullat 11.600 mil och att den enligt garantiddatabasen varit inne två gånger (dec -04 och jan -05) för garantireperationen med mätarställningar på 14.313 och 14.528 mil så kan man nog påstå att den är skruvad... ___ //Ulf |
|
| verkar så. hittade den här Länk. Grymt snygg och väldigt bra utrustad, någon som har tittat på den live? | |
| Är det någon som kan tipsa om en ärlig 330 touring till salu helst facelift med sportstolar och Skinn/delskinn samt klima som krav. helst mer lull lull men hellre en ärlig bil med mindre utrusting än vice versa, | |
|
viperhauck: vet inget om bilen men de handlare du surfar runt hos tillhör ju inte de som jag personeligen skulle rekomendera någon att handla bil hos. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.