|
|
|
|---|---|
| tjena!min bil klagar på för låg olje nivå i motorn, trots att det är bra med olja på "stickan"!!! vad göra? fel på check kontroll? | |
leri |
Hade samma problem på min -92:a. Jag hade tänkt fylla på olja men stickan visade halvfullt. Kollade sedan när motorn var kall, det gick i nästan 1 liter. Det kan tyckas vara märkligt. Jag har aldrig varit med om detta på någon annan bil. Hursomhelst så har checken slutat klaga om oljan. Ahrgus |
|
Jag var på väg att köpa en BMW 528 med samma problem. Och har försökt ta reda på felet. Antar att det är din Check-control som visat för låg oljenivå och inte oljevarnaren som sitter vid dina vanliga mätartavlor Den här bilen hade för mycket olja, ägaren "gick på" att det saknades olja och fyllde på, vips! absolut inte för lite. Men felet var förmodligen att oljetrycksgivaren till check-controlen var paj, går på ung. 700:- att byta den enligt snabbkoll med verkstad. Men hur som helst, konstigt är att inte givaren som sitter i instrumentpanelen klagar, men det ska ju vara en tryckgivare som klagar på dåligt tryck, Check-panelen går enligt instruktionsboken på för låg nivå. Låter knasigt att det skulle kunna vara låg oljenivå med bra tryck? Då är frågan helt enkelt om det är dubbla givare. Summerar man det hela så är alltså givaren för Check-Kontrollen som varnar för 'låg oljenivå' som är paj. (men då är ju frågan om den är en separat givare från oljetryckgivaren..) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.