AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
803

Färddatorn spottar ut skivan..

Hygglo
Jag har för avsikt att ev. köpa en 540 -97.
Ägaren till bilen säger att färddatorn spottar ur sig skivan för att den inte är i rätt område?! (Skivan är över tysklad)
han tror att om man stoppar in en rätt skiva över sverige så blir allt ok! Är det så? någon som vet?? Finns det någon med erfarenhet av denna bilmodell som kan dela med sig av svaga punkter mm??
Plumber
Nej det är självklart fel!
Navigationsdatorn bryr sig inte om vilket område den är i.
En tysk skiva går att använda i Sverige.

Låter som "dålig skiva", dvs trasig alternativt trasig navdator.
En ny kostar mellan 12000:- och 18000:- beroende på modell.
Hygglo
En polare till mig sa att jag kunde bränna av hans skiva och prova med... Fråga: Funkar brända skivor i färddatan?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hygglo:
Navienheten klarar brända skivor men är det inte gjort på rätt sätt och med rätt skivor så kan hela läsaren hänga sig och då blir det reparation eller byta ut enheten. Ett tips är att titta på Powerbörsen då och då, sätta in en köpesannons eller titta på www.ebaymotors.de.
Navienheterna kallas olika (Mk1, Mk2, Mk3, Mk4), ju högre siffra desto snabbare är den på att föreslå färdväg osv. Mk4 är en DVD-navi som har hela Europa på en skiva. Pris ligger på ca Antagligen är det en Mk2 som sitter i din bil och det går bra att byta till en exakt likadan. Kan ju vara passande att köpa både läsaren och skivan från samma leverantör...
Här har du en Mk2 till salu för ca 2.000kr:
Länk

Skiva för 450kr:
Länk

Lycka till!
M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Min navigator spottade också ut skivan och krånglade. Jag har för mig att jag läste här på forumet att det var något motstånd som man skulle byta..

Men lyssna nu. Allt jag gjorde var att montera loss enheten, ta loss alla sladdar på baksidan, sätta tillbaka allt och montera tillbaka enheten. Sen funkade den kanon igen. Har inte krånglat en gång sen dess (ca 6 mån sen).

Krånglet började efter några härliga accelerationstester på 2:an och 3:an.

Svekke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.