|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag blir så jävla nojig ang.kamkedjor på min typ av Bmw,(530i M60 motor)motorn har gått c:a 21000 mil,väl servad med dom bästa oljorna marknaden kan erbjuda+inget missljud, måste man för säkerhets skull byta kedjorna?Kedjor? Fan dom borde hålla i all evighet med en viss justering ibland.. En del säger:Byt kedjorna för helvete så slipper du pytt i panna i motorn... Bör/Skall man byta? | |
|
Personligen anser jag att man inte behöver byta kedja om den ej rasslar/låter illa...O när/om den väl börjar rassla så tycker jag att man gör bäst i att byta allt, dvs inte bara kedjorna utan även glid/styr skenor, drev, sträckare osv...Dvs en helrenovering. Bytte tidigare i år sträckaren på min bil (S38-motor) i förebyggande syfte. Har/hade inget rassel eller liknande från kedjan men fick höra att sträckaren på denna motor kunde haverera utan förvarning... |
|
|
Några flera tips? Motorn går som en klocka,inge missljud,orolig som fan på tomgång när den är kall..varm helt OK! |
|
|
. |
|
| min v8 går oxå lite oroligt när den är kall med, men jag tror inte att du behöver byta kedjan om det nu inte är några missljud... | |
Amethyst |
Min 8a gungar sidleds så det känns i kupen som att folk puttar bilen sidleds när den är kall, när man kört ca 2-4min så slutar detta dock. Vill gärna bli av med det! Märkte dock inte av detta när det var kallt ute ca 6-3c så det är nog tjuvluftproblem kanske. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
|
Flera som vill svara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.